Yabancı dil olarak İngilizce eğitiminde etkileşimli kelime öğretimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
VI ABSTRACT Interactive Vocabulary Instruction and Reading for Meaning in Second Language Vocabulary Acquisition by Handan Bilir The present study concerns itself with the teaching and learning of non technical academic vocabulary items in English to Turkish intermediate-level EFL students through interactive vocabulary instruction. The study particularly addresses the following questions: 1. Will there be a difference between the learners who learn vocabulary through traditional definition-based activities and those who learn it through interactive vocabulary instruction in terms of their vocabulary knowledge? 2. Will there be a change in the experimental group students' attitudes to vocabulary learning and vocabulary learning methods after they have interactive vocabulary instruction? 3. Will there be a difference in the amount of time each group will spend on reading? Data collected from 36 Turkish EFL learners, 1 8 forming the experimental and 1 8 the control group. The effects of the interactive vocabulary instructionvıı given to the experimental group for 8 weeks was tested via pre- and post- checklists of target vocabulary items, reading records, and questionnaire. Findings indicated that the interactive vocabulary instruction integrated into reading classes produced statistically significant differences in learners' retention of the target vocabulary items as well as their ability to use these words accurately in new contexts. Moreover, no significant differences were observed between the experimental and control group learners regarding the time spent on reading during the study. Another finding of the study was that learners who were involved in the interactive vocabulary treatment developed an appreciation for interactive type of vocabulary instruction to which they were exposed to in the classroom. Hence, the results of the study indicated that interactive vocabulary instruction can be utilized as an effective vocabulary teaching method in language learning classrooms. vııı KISA ÖZET İkinci Dilde Sözcük Edinimi Amacıyla Etkileşim Temelli Sözcük öğretimi ve Anlam için Okuma Handan Bilir Bu çalışmada, etkileşim temelli sözcük öğretimi yoluyla ingilizce'deki teknik olmayan akademik sözcüklerin, ingilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen Türk orta- düzey öğrencilere öğretilmesi veya onlar tarafından öğrenilmesi konu edilmiştir. Çalışma özellikle aşağıdaki soruları yanıtlamayı amaçlar: 1. Sözcük öğrenimini geleneksel tanım odaklı etkinlikler yoluyla gerçekleştiren öğrenciler ile etkileşim temelli sözcük öğrenimi yoluyla gerçekleştiren öğrenciler arasında çalışma sonunda sözcük bilgisi açısından bir fark oluşacak mı? 2. Etkileşim temelli sözcük öğretimi sonrasında, deney grubu öğrencilerinin ingilizce öğrenimi ve yöntemlerine karşı sergiledikleri tutumlarında, bir fark oluşacak mı? 3. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin ders dışı okumaya ayırdıkları zaman tutarında çalışma sonunda bir fark oluşacak mı? Çalışmada kullanılan veriler, İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen, 18'i deney, 18'i kontrol grubuna ait toplam 36 Türk öğrenciden elde edilmiştir. Deney grubuna sekiz hafta süreyle verilen etkileşim temelli sözcük öğretiminin etkileri,IX her iki gruba da verilen ve çalışma öncesinde ve sonrasında uygulanan sözcük testi, çalışma sırasında öğrenciler tarafından tutulan okuma kaydı ve çalışma öncesinde ve sonrasında yalnız deney grubuna uygulanan öğrenci anketi ile ortaya çıkarılmıştır. Elde edilen bulgular, okuma dersi bünyesinde okunan okuma parçaları ile birlikte gerçekleştirilen etkileşim temelli sözcük öğretiminin, öğrencilerin sözcükleri hatırlama ve yeni bağlamlarda doğru biçimde kullanabilme becerilerinde istatistiki açıdan önemli farklar oluşturduğunu göstermiştir. Bunun yanısıra, deney ve kontrol grubu öğrencileri arasında, çalışma süreci boyunca okumaya ayrılan zaman açısından önemli farklar gözlenmemiştir. Çalışmadan elde edilen diğer bir bulgu ise, etkileşim temelli sözcük öğretimine tabi olan öğrencilerin, etkileşim temelli sözcük öğretimi sonunda, bu yöntemin yararları konusunda daha olumlu bilgilere sahip olmasıdır. Sonuç olarak, etkileşim temelli sözcük öğretiminin, yabancı dil sınıflarında etkin bir yöntem olarak kullanılabileceği kanıtlanmıştır.
Collections