Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalı`nın ülkemizdeki sanat eğitimine katkısı ve tarihi gelişim süreci
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanat, bünyesinde barındırdığı zenginlikten dolayı, anlaşılması en zor kavramlardan biridir. Sanatı anlayan, yorumlayan, bir sonraki kuşağa aktarabilen, nitelikli insan sayısının azlığı, gözle görülen bir gerçektir. Bu insanların yetiştirilmesi, sanatın kavranılması kadar zor bir eylemdir. Sanat eğitimi veren kurumlar, bu zor görevi üstlenen ve insan hayatında giderek daha önemli bir yer tutan merkezlerdir. Tezin amacı, bu önemli merkezlerden biri olan, MÜ AEF GSEB Resim-iş Öğretmenliği Anabilim Dalı'nın, ülkemizdeki sanat eğitimine katkısını ve tarihi gelişim sürecini incelemektir. Öğretmenlerin yetiştirilmesi sorunu, her dönemde olduğu gibi çağımızda da güncelliğini korumaktadır. Bu araştırma ile, MÜ AEF GSEB Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalı'nın ülkemizdeki sanat eğitimine katkısı nedir? ve tarihi gelişim süreci kapsamında meydana gelen değişme ve gelişmeler nelerdir? sorularına cevap aranırken, resim-iş öğretmeni nasıl yetiştirilmelidir? sorusu da cevaplandırılmaya çalışılmıştır. Bu araştırmada, MÜ AEF GSEB Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalı'nın geçmişinin betimlenmesi, zaman içindeki değişiminin ölçülmesi ile neden ve sonuçların çözümlenmesi uğraşısına girilmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırma, betimlemeli tarihsel bir alan araştırmasıdır. Tezin konusuna dair ulaşılabilen tüm birincil ve ikincil kaynaklar, kitaplar, dergiler, yıllıklar, gazeteler, müfredat programları, tutanak ve belgeler incelenmiştir. Ayrıca internet ortamında da araştırmalar yapılmıştır. MÜ AEF GSEB Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dalı'nda araştırmacı, ulaştığı bilgileri paylaşabilen, yaratıcı resim öğretmeni yetiştirme amacına ulaşmak için verilen uğraşı tarihi gelişim süreci içinde olduğu gibi günümüzde de sürmektedir. Geleceğin sanatçı-eğitimcilerini yetiştirmeyi kendisine hedef edinen kurum, bu onurlu görevi yerine getirerek varlığını sürdürecektir. One of the hardest concept is art since the richness in its structure. The lack of qualified persons numbers who can understand, interpret and convey to next generation is remarkable. Educating of these people is as hard as comprehension of the arts. This thesis' s aim is to examine the assistance and historical improvement process of Marmara University Atatürk Education Faculty The Department of Fine Arts Education (Painting) Teaching Main Scholar Branch which is an important center. Educating problems of teachers is still valid in this era like past periods. In this examination it has been studied to find `what is the assistance of education Marmara University Atatürk Education Faculty The Department of Fine Arts Education (Painting) Teaching Main Scholar Branch to the art education in our country?` and what are the developments and changes that exist during the historical developing time?` and it is studied to answer the question of `How can the painting teachers educated?` Description of the history of Marmara University Atatürk Education Faculty The Department of Fine Arts Education (Painting) Teaching Main Scholar Branch, evaluating variation in time and solving of the reasons and results have been studied in this examination. Hatching model has been used in the examination. This is a described historical area investigation. All related primary and secondary sources that could have been reached and books magazines, newspapers, curriculums, minutes and documents have been studied. In addition to this searching has been made in the internet related to the thesis' topics. Researchers at Marmara University Atatürk Education Faculty The Department of Fine Arts Education (Painting) Teaching Main Scholar Branch, continues the occupation which is for educating of creative art teachers, today. Institution which taken aim at educating the generation-next, will continue its duty.
Collections