Deniz lisesi ve Deniz Harp Okulu öğrencilerinin genel-farklı yetenekleri, kişilik özellikleri ile fizik dersi ve genel okul başarısı arasındaki ilişkiler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Araştırma, 2002-2003 eğitim ve öğretim yılında, Deniz Harp Okulunda ve Deniz Lisesinde öğrenim gören öğrencilerin sahip oldukları genel ve farklı yetenek, kişilik özellikleri ile fizik dersi ve genel okul başarılan arasındaki ilişkilerin saptanması amacıyla toplam 205 öğrenci üzerinde ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama amacıyla; Genel ve Farklı Yetenek Testleri (Differential Aptitude Tests), Sıfat Listesi (Adjective Check List, ACL) ve bir anket formu kullanılmıştır. Ankette; öğrencilerin anne ve baba eğitim düzeylerini, öğrenim gördükleri okul türlerini ve eğitim aldıkları derslere ilişkin beğeni düzeylerini belirlemeye yönelik sorular yer almaktadır. Araştırma kapsamında kullanılan tüm istatistiksel işlemlerde anlamlılık düzeyi en az 0,05 olarak kabul edilmiş. Elde edilen tüm sonuçlar çift yönlü olarak sınanmıştır. Öğrencilerin akademik başarıları ile genel yetenekleri ve bazı farklı yetenekleri (dil yeteneği, sayısal yetenek, soyut yetenek) arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Ayrıca başarma, başatlık, sebat, ideal benlik ve askeri liderlik gibi kişilik özelliklerinin akademik başarıyı olumlu olarak etkilediği görülmüştür. Kişilik alt ölçek test puanları ve genel- farklı yetenek test puanları temel alındığında buna bağlı olarak yıl sonu fizik dersi başarı puanlan ve genel okul başarı puanları bilimsel olarak yordanabilmektedir. Deniz Harp Okulu öğrencilerinin, fizik dersi başarı puanı toplam varyansmın %30,1'i, genel okul başarı puanı toplam varyansmın ise % 30,1 'i açıklanabilmektedir. Deniz Lisesi öğrencilerinin ise; fizik dersi başarı puanı toplam varyansmın %50,1'i, genel okul başarı puanı toplam varyansmın ise %52,5'i açıklanabilmektedir. n ABSTRACT The study was realized using correlative scanning model on 205 students in 2002-2003 academic year so as to determine correlations between general- differential aptitudes, personality characteristics and physics-overall academic achievements of the students in both the Turkish Naval Academy and Naval High School. In this study, General-Differential Aptitude Tests, Adjective Check List and a questionnaire form were used. This form included different questions to elicit information related to educational levels of the parents, school types of students and ideas about the students' lessons (like and dislikes). In all the statistical procedures used in the study, the level was accounted as at least 0.05. All the results were tested in two ways. Significant correlations were found out between the students' academic achievements and general-certain different aptitudes (language use aptitude, numerical reasoning aptitude, abstract reasoning aptitude). In addition, some personality characteristics such as achievement desire, dominance, persistence, ideal self-concept and military leadership were determined to contribute positively to the academic achievement. Personality sub-scale test scores and general-differential aptitude test scores were used as a basis for the study. Then, general academic and physics achievement scores could be significantly predicted. The results showed that the contribution of the predictor variables (general- differential aptitudes, personality characteristics) accounted for all most 30,1% of the total variance in physics and general academic achievements of the Naval Academy students. In addition, in the Naval High School, 50,1 % of the variance of the physics achievement scores and 52,5 % of the total variance of academic achievement scores could be accounted. m
Collections