Eğitim yapılarının fiziksel konfor koşullarının öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim, birçok faktörün altında gelişen çok boyutlu bir olgudur. Bu faktörlerden biri olan eğitim binalarının fiziksel koşulları eğitim kalitesi üzerinde çok önemli rol oynamaktadır. Diğer taraftan öğrenme, öğrencinin motivasyonu ve fiziksel koşullarla ilgili olan karmaşık bir aktivitedir; eğitim kaynakları, öğretmenin kalitesi ve eğitim müfredatının yanında eğitim yapılarının fiziksel koşulları ve tasarımı öğrencinin öğrenme performansı üzerinde oldukça etkili olan unsurlardandır. Bu bağlamda çalışmada, eğitim yapılarının fiziksel kalitesi, öğretmen ve öğrencilerin okullarının mevcut fiziksel koşulları ile ilgili olan memnuniyet düzeyleri, okul ve çevresinin fiziksel yapısının öğrencinin başarısı, okula devamlılığı ve öğretmenlerin çalışma performansları üzerindeki etkilerinin Trabzon'daki ortaokullarda araştırılması ve ortaya konması amaçlanmıştır. Çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; problemin tanımı, çalışmanın amacı ve varsayımlar belirtilmiş, konu ile ilgili gerekli altyapıyı oluşturacak genel bilgiler ve örnekler verilmiştir. İkinci bölümde; çalışmanın yöntemi, çalışmada kullanılacak olan anket ve bina değerlendirme formlarının oluşturulması ve bölümleri, analizde kullanılacak okul örnekleri ve seçilme gerekçeleri, örneklem büyüklüğü, okullara ait mekansal değerlendirmeler, anketin uygulanması ve alan çalışmasında elde edilen verilerin istatistik program (SPSS 17.0) yardımı ile analizi hakkındaki bilgiler yer almaktadır. Üçüncü bölümde; istatistik değerlendirmeler ile ulaşılan bulgular ve bulguların tabloları bulunmaktadır. Dördüncü bölümde; ulaşılan bulguların irdelemelerine yer verilmiştir. Beşinci bölümde ise; sonuç ve öneriler yer almaktadır. Literatür taraması ve analizlerden elde edilen bilgiler ışığında öğrencinin öğrenmesinin, başarısının ve motivasyonunun fiziksel kalite ile olan ilişkisi ve etkisi belirlenerek, öğrencinin başarısını ve motivasyonunu artıracak tasarım kriterleri ortaya konulmuştur. Education is multi-dimensional phenomenon that means it progresses under the effect of so many factors. Physical conditions of the education buildings are one of the most important factors, which have important role on the quality of education. On the other hand learning is a complex activity that is related with pupil's motivation and physical condition. Beside the teaching resources, teachers' skill and curriculum, the physical condition and design of the actual school facility have an important effect on the child's learning performance. In this context, the purpose of this study is to investigate and put forth the impact of the quality of school and its environment's physical facilities on pupils' achievement, attendance and teachers' performance by determining the quality of school physical facilities, satisfaction of teacher and pupil about existing physical condition of their schools at secondary school level in Trabzon. The study has five main chapters. In the first chapter; statement of the problem, purpose of the study and assumptions, general information and examples, which create the necessary infrastructure about the subject, are explained. In the second chapter; method of the study, preparation and parts of questionnaire and building assessment forms used in the study, school examples and choosing reason of these schools used in analyzing process, sample size, spatial assessments about schools, analyzing of data, which were getting from field survey, by making use of SPSS 17.0 statical software are taken place. In the third chapter; findings of the statistical evaluations and tables of these findings are given. In the fourth chapter; discussions of the findings are given. In the fifth chapter; results and suggestions are taken place. Through literature and acquired knowledge, some design criteria is generated for educational buildings which will support students' learning, motivations and achievement. Finally, this approach infers some conclusions throughout the entire research, and yields some implicative questioning.
Collections