Üç boyutlu bilgisayar grafiklerinde yazılım tasarım örüntüleri ve uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yazılım mühendisliğinin temel hedeflerinden biri değişken gereksinimler karşısında esnek, sağlam ve kararlı tasarımlar yaratmak ve bu tasarımların hangi prensiplere bağlı olduğunu bulmaktır. Tasarımın kalitesini artıran bu prensiplere bağlı kalınarak yazılmış uygulamalar incelendiğinde; tekrar eden benzer problemlerin, değişik bağlamlarda benzer yaklaşımlar getirilerek çözüme kavuşturulduğu görülmektedir.Tasarım örüntüleri nesneye yönelik yazılım alanında kaydedilmiş ve işlerliği tecrübelelerle birçok kez kanıtlanmış yazılım çözümleridir. Her bir örüntü sistematik olarak, tekrar eden sorunlara esnek, yeniden kullanılabilir çözümler getiren bir tasarımı isimlendirir, açıklar ve değerlendirir.Bu çalışmanın amacı, tezin birinci ve ikinci kısmında anlatılan tasarım prensiplerinden hareketle, genel amaçlı tasarım örüntülerinin yoğun olarak kullanıldığı bir grafik moturununun tasarım mimarisini incelemek ve bu mimariyle entegre bir şekilde çalışan üç boyutlu interaktif bir uygulamanın tasarım örüntülerine yönelik analiz ve tasarımını gerçekleştirmektir.Uygulamanın tasarımında karşılaşılan problemler ve bu problemlere çözüm getiren örüntüler tasarım kararlarını oluşturmaktadır. Uygulamanın mimarisi ve ekran çıktıları dördüncü bölümde detaylı bir şekilde verilmiştir. Uygulama C++ dili kullanılarak yazılmıştır. One of the main objective in software engineering is to create flexible, robust and stable architectures against changing requirements and to find out dependent principles. Whenever applications which were written by sticking to those principles that boost achitectural quality have been studied, it is seen that recurring similiar problems can be solved by employing similiar approaches in different contexts.Design Patterns are recorded software solutions that their operability had been proven many times with expertise in object oriented software domain. Each pattern names, explains and evaluates a design that brings flexible and reusable solutions to recurring problems in a systematic way.The aim of this study, with the consquences of design principles explained in the first and second part of thesis, is to analyze design architecture of a graphics engine in which general purpose design patterns are used intensively and to implement a pattern oriented analysis and design of an interactive three dimensional application running in an integrated way with this architecture.Problems encountered in the application design and patterns that bring solution to those problems form design decisions. Application architecture and screenshots are given in detail in the fourth part. Application is written using C++ language.
Collections