Okullarda esneklik stratejilerinin belirlenmesi üzerine bir yöntem önerisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Okullar çocukların yaşamlarının önemli ve uzun bölümünü geçirdikleri yerlerdir. Süreç içerisinde okul yapılarının değişebilir nitelikte olması gerekliliği esneklik kavramını gündeme getirmiştir. Bu mekanların değişebilir olması çocuk gelişimi ve eğitsel faaliyetler üzerinde olumlu etkiler yaratmaktadır. Bu çalışmada tarihsel süreçte birçok alanda ortaya çıkmış olan esneklik kavramının tanımlanması ve okul yapısında ele alınması hedeflenmiştir. Çalışmanın ilk bölümünde; çalışmanın amaç ve kapsamı, eğitim ve eğitim felsefeleri, çocuk gelişimi ve mekan ilişkisi, okul yapılarında mekânsal organizasyon kavramları ele alınmıştır. İkinci bölümde esneklik kavramı ile ilgili tanımlamalar ve yaklaşımlar, okul tasarımlarında esneklik gereksinimi ve tarihsel süreçte Türkiye' de ve gelişmiş ülkelerde okul yapılarında esneklik kavramı ele alınmıştır. Bu çalışmalardan elde edilen bilgiler sonucunda okullarda esneklik sağlama stratejileri belirlenmiş ve bina, mekan ve donatı ölçeğinde esneklik analizine ilişkin tablolar oluşturulmuştur. Oluşturulan bu tablolarda literatüre geçmiş ve esneklik konusunda başarılı olan okullardan örnekler seçilerek analiz edilmiştir. Sonuç bölümünde literatür araştırması ve analizlerden elde edilen bilgiler sonucunda esnek mekanların fiziksel çevredeki önemi vurgulanmış, belirlenen esneklik stratejileri doğrultusunda bina, mekan ve donatı düzeyinde esneklik önerilerinde bulunulmuştur. Özetle çalışmanın kuramsal ve tasarıma yönelik iki amaçlı bir çalışma olması hedeflenmiştir. Çalışmanın kuramsal amacı, insanoğlunun varoluşundan beri fiziksel ve sosyal boyutta, soyut ya da somut biçimde var olan esneklik kavramına kuramsal bir boyut kazandırmaktır. Tasarıma yönelik amacı ise var olan ve yeni yapılacak okul tasarımlarına veri olabilecek düzeyde bina, mekan ve donatı ölçeğinde esneklik stratejilerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma hazırlamaktır. Schools are places where children's trying to find their places in society as individuals. In the process of school structures, social, political, physical reasons, the necessity of change in nature has brought the concept of flexibility. A space that which is flexible poses a positive impact on childhood development and educational activities. In this context, identifying the concept of flexibility which emerged in many areas in the historical process was targeted addressing school building. In the first part of the study; The purpose and scope of work, education and educational philosophy, child development and spatial relationships, spatial organization in school structure are discussed. In the second chapter definitions and approaches on flexibility concept, flexibility in school design requirements and in the historical process the concept of flexibility in school buildings of Turkey and developed countries are discussed. As a result of the information obtained from these studies flexibility strategies are identified and in the scale of building, space and equipment flexibility analysis tables are presented. And in these tables examples of schools which are successful in flexibility were selected and analyzed. In the conclusion the information obtained from literature review and analysis of the results highlighted the importance of the physical environment of flexible space and recommendations are made for flexibility on the scale of building, space and equipment. In summary, the theoretical and design is aimed to be a study for the two purposes. The theoretical purpose of the study is ,since the existence of human beings in the physical and social dimensions, abstract or theoretical concept of flexibility that exists in concrete form to gain size. The design purpose of the study is to preparea study on the determination of flexibility strategies in the scale of building, space and equipment.
Collections