Öğrencilerin çevrimiçi öğrenme ortamlarına ilişkin tercihlerinin öğrenme stillerine göre konjoint analizi ile incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, çevrimiçi öğrenme ortamlarında eğitim alan öğrencilerin öğrenme stilleri ile, hazırlanan çevrimiçi öğrenme ortamına ilişkin görüşleri incelenmiştir. Öğrencilerin öğrenme stillerinin belirlenebilmesi için Maggie McVay Lynch Öğrenme Stili Envanteri kullanılmıştır. Dilsel eşdeğerlik, geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılarak Türkiye koşullarına uyarlanan öğrenme stili envanteri, üç faktörlü olarak şekillendirilmiştir. Araştırma grubuna uygulanan envanterin sonuçları değerlendirilmiş ve öğrencilerin öğrenme stilleri görsel, işitsel ve kinestetik (hareketli) şeklinde gruplandırılmıştır.Öğrencilerin çevrimiçi öğrenme ortamlarına ilişkin görüşleri, belirlenen ana faktörlerin ve alt faktörlerin önceliklendirilmesi şeklinde tespit edilmiştir. Bu amaçla çok değişkenli istatistiksel yöntemlerden olan konjoint analizi kullanılmıştır. Hazırlanan konjoint anketi, araştırma grubunun tamamı ile, görsel, işitsel ve kinestetik (hareketli) öğrenen öğrenci gruplarına ayrı ayrı uygulanmış ve elde edilen bulgular, öğrenme stilleri ile de eşleştirilerek yorumlanmıştır.Araştırma sonucunda, çevrimiçi öğrenen öğrencilerin kullanılan teknoloji karakteristiğine ve öğrenci ? yönetici etkileşimine büyük önem verdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin tamamı göz önüne alındığında, iletişim biçiminin eş zamanlı ya da eş zamansız olması ile, hazırlanan ortamda teknik desteğin olup olmaması çok önemsenmemiştir.Öğrencilerin öğrenme stili farklılaştıkça çevrimiçi öğrenme ortamındaki etkileşim tercihleri başta olmak üzere, diğer değişkenlere ilişkin görüşlerinin de farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin öğrenme stilleri ile öğrenme materyali tercihleri de paralellik göstermiştir. Görsel ve işitsel öğrenen öğrenciler esneklik türü olarak çevrimiçi ortamlara zaman bağımsız olarak erişebilmeyi tercih ederken, kinestetik (hareketli) öğrenen öğrenciler ise ortamın bireysel çalışmaya imkân tanımasını daha çok önemsemişlerdir. In this study, the learning styles of the students receive training in online learning environments and opinions about the prepared online learning environment were investigated. Maggie McVay Lynch Learning Style Inventory was used in order to determine the learning styles of the students. Linguistic equivalence, validity and reliability studies of the learning style inventory were done, so the inventory was adapted to Turkey conditions. It was shaped with three factors. The results of the inventory conducted to the research group were evaluated and learning styles of the students were grouped as visual, auditory and kinesthetic (tactile).Students opinions about online learning environments were ascertained according to priority of determined main factors and subfactors. For this aim, conjoint analysis which is one of the multivariate statistical methods were used. Prepared conjoint survey was firstly applied to whole research group, then applied to visual, auditory and kinesthetic (tactile) learner groups and obtained findings were commented with matching learning styles.As a result, it has been concluded that online learning students were given a big importance to the technology characteristic and student ? instructor interaction. When all of the students were taken into consideration, synchronous or asynchronous communication styles and lack of technical support in the learning environment were not overrated.It has been concluded that while learning styles differ, students opinions ?especially the interaction preferences in online learning environment? about other variables were differed. Students' learning styles and preferred learning materials were also parallel. While visual and auditory learners prefer to be able to access online learning environments time independently, kinesthetic (tactile) learners were more overrated the learning environments allowing for individual work.
Collections