Hilmi Ziya Ülken` nin eğitim felsefesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırma dört bölümden oluşmaktadır. `Giriş` bölümünde araştırmanın problemi, amacı, önemi, sınırlılıkları belirtilmiş, araştırmadaki kavram tanımlan açıklanmış ve araştırmada izlenen yöntem ele alınmıştır. Bu bölümde ayrıca Hilmi Ziya Ülken ile ilgili olarak yapılan bilimsel ve genel araştırmalar hakkında bilgi verilmiştir. Araştırmanın ikinci bölümünde `Hilmi Ziya Ülken'in Eğitim Felsefesi` başlığı altında, genel olarak H. Z. Ülken kısaca tanıtıldıktan sonra eğitim felsefesi yaklaşımı bir sistem bütünlüğü içinde çözümlenmeye çalışılmış ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümünde ise `Hilmi Ziya Ülken'in Eğitim Felsefesinde Türk Eğitim Sistemine Yönelik Bulgular` başlığı altmda kuramsal ve uygulama alanlarındaki sorunlara ilişkin olarak H. Z. Ülken'in görüşleri ortaya konmuş ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın son bölümünde `Tartışma, Sonuç ve Öneriler` başlığı altında H. Z. Ülken'in eğitim felsefesi üzerine farklı görüşler değerlendirilmiş, araştırmada ortaya çıkan sonuç açıklanmış ve öneriler sıralanmıştır. Bu bölümde ayrıca ek olarak gösterilmiş dokümanter veriler ve kaynakça kısmı yer almaktadır. Anahtar sözcükler: Hilmi Ziya Ülken, Eğitim Felsefesi, İnsan, Dyade, Felsefe, Eğitim. vı In this research, Hilmi Ziya Ülken' s view of education philosophy has been searched in a systematic way. The research consists four parts. In the `Introduction` part, the problem, aim, importance and the limitations of the research has been defined, concept definitions in the research have been explaned and the method used in this research has been examined. The information of scientific and general researches about Hilmi Ziya Ülken, have also been given in this section. In the second part of the research, under the title of `Hilmi Ziya Ülken' s Philosophy of Education`, his view of education philosophy has been tried to analysed in a systematic way and evaluated after shortly presenting Hilmi Ziya Ülken. In the third part of the research, under the title of `The Findings Relating Turkish Education System in Hilmi Ziya Ülken' s Philosophy of Education` and H. Z. Ülken' s views about the problems concerning theorical and aplication fields have been put forward and evaluated. In the last part of the research, different views on Hilmi Ziya Ülken's education philosophy have been evaluated, the result of the research has been declared and the suggestions have been lined up under the title of `The Discussion, The Result and The Suggestions`. This part also includes the documentary datum and bibliography which are shown as appendix. Key words: Hilmi Ziya Ülken, Philosophy of Education, Human, Dyade, Philosophy, Education. Vll
Collections