Mimarlık eğitiminde yaratıcı drama yönteminin uygulanabilirliği üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma kuramsal ve uygulamalı dersleri bir arada barındıran mimarlık eğitim sürecinde, yaratıcı drama yönteminin etkili bir biçimde kullanılabileceği ve mimarlık eğitimine farklı bir bakış açısı kazandırılabileceği varsayımından yola çıkılarak kurgulanmıştır. Tezin amacı, mimarlık eğitiminde yaratıcı dramanın bir öğretim yöntemi olarak kullanılmasının, öğrencilerin akademik başarıları, edinilen bilgilerin kalıcılığı ve yaratıcı drama yöntemine yönelik tutumları üzerindeki etkilerinin araştırılmasıdır. Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinden oluşan karma yöntemin kullanıldığı çalışma Çevre Davranış Bilgisi ve Temel Tasarım dersleri kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın nicel boyutunda gerçek deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu model kullanılmıştır. Araştırma, deney ve kontrol grupları ile yürütülmüştür. Gruplar üzerinde deney öncesi ve sonrasında ölçmeler yapılmıştır. Nicel verilere `Başarı Testi`, `Yarıyıl İçi Sınavları`, `Yarıyıl İçi Uygulama ve Ödevleri` ve `Kalıcılık Testi` ölçme araçları ile ulaşılmıştır. Araştırmanın nitel verileri deney grubu öğrencileri ile yapılan odak grup görüşmeleri ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, yaratıcı drama yönteminin Çevre Davranış Bilgisi ve Temel Tasarım dersi deney grubu öğrencilerinin akademik başarılarını artırmada ve edinilen bilgilerin kalıcılığını sağlamada etkili olduğu görülmüştür. Deney grubu öğrencileri ile yapılan odak grup görüşmelerinden içerik analizi ile elde edilen nitel veriler de bu sonucu destekler niteliktedir. Çalışmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda, yaratıcı dramanın, mimarlık eğitiminin hedeflerine ulaşılabilmesi açısından yararlanılması gereken bir öğretim yöntemi olduğu söylenebilir. The study is conducted based on the assumption that creative drama method will be able to be employed efficiently in the process of architectural education including theoretical and applied lectures, which will yield a different viewpoint to architectural education. The purpose of the thesis study is to determine the effects of employing creative drama as a teaching method in architectural education on students' academic success, permanence of knowledge they obtain, their attitude toward creative drama method. The study in which a mixed method consisting of quantitative and qualitative research methods is employed is carried out as part of the lectures Environmental-Behavioral Knowledge and Basic Design. For the quantitative analysis of the study, pretest-posttest control group method, one of the real experimental methods, is employed. The research is conducted with experimental and control groups. Some measurements on the groups are performed before and after the experiment. Quantitative data is obtained by means of `achievement test`, `mid-term exams`, `mid-term exercises and tasks` and `persistence test`. Qualitative data is obtained from focus group discussions that are made with experimental group students. The revealed data is evaluated through content analysis. According to the findings from the research, it is concluded that creative drama method is useful in increasing academic success of the experimental group students of Environmental-Behavioral Knowledge and Basic Design lectures and keeping permanence of their knowledge. Moreover, the qualitative data obtained from the focus group discussions made with the experimental group students through content analysis bears this conclusion out. In line with the conclusion from the study, it can be said that creative drama is a teaching method that must be benefited from in order that architectural education achieves its targets.
Collections