Resim eğitiminde parça-bütün ilişkisi açısından kolaj tekniğinin önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
RES M EĞ T M NDE PARÇA-BÜTÜN L ŞK SAÇISINDAN KOLAJ TEKN Ğ N NÖNEMZEHRA BAŞARANÖZETBu çalışma, 3-6 yaş ve 6-12 yaş çocuklarının resim eğitimine, kolaj tekniğinin,parça bütün ilişkisi açısından katkısını vurgulamak üzere hazırlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu stanbul' da üç ayrı okuldan 3-6 yaş ve 6-12yaşında 135 çocuk oluşturmuştur. 3-6 yaş ve 6-12 yaş çocuklarına müfredatprogramındaki resim-iş dersi kapsamında yer alan konular doğrultusunda (figür resmi,peyzaj, afiş, grafik tasarım, duyguları ifade edici çalışmalar, röprodüksiyon, sanateserlerini inceleme, sanatçı üslupları, natürmort, portre çalışması, çoklu figür çalışması)kolaj tekniği ile çeşitli uygulamalar yaptırılmıştır.Okul öncesi eğitimde ve ilköğretimde, kolaj tekniği üzerine uygulanan metotlarincelenerek uygulanmış ve yeni kolaj teknikleri de uygulanarak önerilerdebulunulmuştur. Çalışmalar, yalnız kolaj tekniği ile sınırlı tutulmamış, kolaj tekniği ileuyuşan origami, resim tamamlama, rölyef gibi tekniklerle beraber uygulanmıştır.Yapılan çalışmalarda, verilen parça ya da parçalarla yeni ve özgün bir bütünyaratabilmenin 3-6 yaş ve 6-12 yaş resim eğitimine katkıları gözlenmiştir. EMPHASIS OF COLLAGE TECHNIQUE IN ART EDUCATION ABOUT THEPOINT OF VIEW PIECE-COMPLETE RELATIONZEHRA BAŞARANSUMMARYThis study was prepared for emphasizing collage technique the point of view ofpiece-complete relation in children's art education of 3-6 age and 6-12 age.The study group of this research included 135 children who were 3-6 age and 6-12age from three different schools in Istanbul.The various works were put into practice to 3-6 ages and 6-12 ages children aboutthe subjects (figure painting, landscape, poster, graphic design, the works of expressingfeeling, reproduction, examination of the works of art, artists styles, still life, portraitwork, multi-figure work) which are in education curriculum.After making methods onto collage technique had been analysed, these were putinto practice and also, after new collage techniques had been put into practice, thesuggestions were given pre-school education and primary school. The works were notlimited only collage technique and also, origami, painting completion, relief techniqueswere put into practice together collage technique which harmonize with collagetechnique. In these works, the helps were observed in children's art education of 3-6 ageand 6-12 age which can create a new and original complete with giving piece or pieces.
Collections