Show simple item record

dc.contributor.advisorAşkar, Petek
dc.contributor.authorArkün, Selay
dc.date.accessioned2020-12-30T06:47:46Z
dc.date.available2020-12-30T06:47:46Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/478090
dc.description.abstractÖğretmen yetiştirmede, kavramsal bilgi ile uygulamanın bütünleşmesine yönelikolarak gerçekleştirilen okul uygulamaları, çoğunlukla fakülte ? okul işbirliğininyetersizliğinden kaynaklanan nedenlerle, öğretmen adaylarına istenilen niteliklerinkazandırılmasını sağlayamamaktadır. Sosyal medya araçlarının gelişimi, dijitalyerliler olarak tanımlanan yeni neslin bu araçları kullanım düzeyleri, BİT'inöğretmen eğitimine entegrasyonunun kanıtlanmış önemi ve özellikle söz konusuaraçların yansıtıcı öğretmen eğitimi modeline uygunluğu göz önündebulundurularak; bu çalışmada sosyal medya tabanlı bir çevrimiçi öğrenme ortamıkurulup; bu ortamda uygulama öğretim elemanı, uygulama öğretmeni ve öğretmenadaylarından oluşan bir çevrimiçi öğrenme topluluğu oluşturulması sağlanarak bueksiğin kapatılması amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar ve ÖğretimTeknolojileri Eğitimi (BÖTE) Bölümü'nde okuyan 2009 ? 2010 Bahar dönemindekiÖğretmenlik Uygulaması dersine kayıtlı 45 kişilik 4. sınıf öğrencileri, 7 bilişimteknolojileri uygulama öğretmeni, uygulama öğretmeni olarak görev almayan 13bilişim teknolojileri öğretmeni, 5 stajyer bilişim teknolojileri öğretmeni, uygulamaöğretim elemanı olan 2 kişiyle birlikte 13 öğretim elemanı ve 6 okul idarecisi olmaküzere toplam 89 kişi oluşturmaktadır.Çalışma tasarım tabanlı araştırma yöntemi ile yürütülmüş; veriler sosyal medyaaraçlarını barındıran çevrimiçi öğrenme ortamı Social Media Classroom (SMC),açık uçlu sorulardan oluşan ara değerlendirme ve değerlendirme raporları,görüşmeler ile ?Web Sitesi Kullanabilirlik Ölçeği? ve ?Topluluk Hissi Ölçeği? iletoplanmıştır.Süreçte öncelikle uygulama öğretmenleri, öğretmen adayları, stajyer öğretmenler,uygulama öğretim elemanları ve okul uygulamalarında yer almış idarecilerle durumu betimlemek ve çalışmaya bu doğrultuda yön vermek amacıyla 20 kişi ileokul uygulamalarında var olan durum, sıkıntılar, çözüm önerileri ve olası sanal birortam ile ilgili yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Alan yazın taraması vegörüşme yoluyla toplanan verilerin analizi ışığında, fakülte - okul işbirliğinisağlamayı amaçlayan; sosyal medya araçları üzerine kurulmuş çevrimiçi biröğrenme ortamı kullanılarak bir çevrimiçi öğrenme topluluğu oluşturulmasınadayalı bir model taslağı geliştirilmiş, uygulamaya geçilmeden önce uygulamaokulları ve öğretmenlerin planlanması, içerik tasarımı yapılmış, uygulama ilkeleribelirlenmiş ve sosyal medya araçları bir diğer ifadeyle çevrimiçi öğrenme ortamıtasarlanmıştır. Öğretmenlik Uygulaması dersi kapsamında yapılan bu çalışmada,ilk uygulama 7 hafta boyunca devam etmiştir. Bu süreçte katılımcılardan buuygulama hakkında veri toplanmış, analiz edilen veriler doğrultusunda dersin gerikalan 7 haftası için tasarlanan yapı geliştirilmiş ve uygulanmıştır. Tekrarlananuygulama için de benzer tekniklerle veri toplanmış, ikinci uygulama verilerininışığında sosyal medya araçları üzerine kurulmuş çevrimiçi bir öğrenme ortamıkullanılarak oluşturulan çevrimiçi öğrenme topluluklarının fakülte - okul işbirliğinisağlamasına ilişkin sonuç ve öneriler çıkarılıp, bu bağlamda ?Arkün ? AşkarModeli? olarak adlandırılan bir model ortaya konmuştur.
dc.description.abstractIn teacher training, the school experience done through the combination ofconceptual knowledge and experience cannot provide background for achievingthe intended qualities of the teacher candidates because of the reasons derivedfrom the ineffective faculty - school collaboration. In order to provide suchcollaboration, it is necessary to establish a real community rather than gettingtogether mandatorily. The factor that makes the online communities so effective isthe social interaction and the most appropriate tools to have social interaction aresocial media tools. In that respect, the last developments in social media tools;new generations? level of use and taking into consideration ICT?s integration inteacher training proved importance, it was aimed to close the deficiency ofcollaboration through creating an online learning community created by teachers,instructors and teacher candidates.The study group composed of 89 person as 45 4th grade students of HacettepeUniversity Department of Computer Education and Instruction Technologies whichenrolled School Experience course during the 2009 ? 2010 academic year, 7mentor instructional technologies teacher, 13 instructional technologies teacher, 5trainee instructional technologies teacher, 13 instructor and 6 school managers.This study was carried out through design based research. Data were collected byWeb 2.0 tools that are present in online learning environment Social MediaClassroom (SMC), interviews, assessment papers, ?Community Feeling Scale?and ?Web Site Usability Scale?.In process, before going through the design; teacher candidates?, teachers?,instructors?, and school managers? ideas about school experiences throughinterview have been taken in order to understand the present situation. Accordingto the data obtained by the group and findings of the literature, the first design were prepared and practiced. Throughout 7 weeks the data about the first designwere gathered, according to the data analyzed, the other 7 weeks of the teachertraining courses were developed and the new design carried out. For the recurrentdesign data were gathered with the same techniques. With the light of the seconddata, the result of social media use in the teacher experience courses and theideas were presented and a model named ?Arkün ? Aşkar Model? was produced.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFakülte - okul işbirliği için sosyal medya tabanlı bir modelin geliştirilmesi: Okul uygulamaları örneği
dc.title.alternativeThe development of a social media based model for faculty - school collaboration: School experiences case
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool experience
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid403324
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid299536
dc.description.pages225
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess