Müzik öğretmenlerinin mesleki yeterliklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETAraştırmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilk ve orta öğretim kurumlarındaçalışmakta olan müzik öğretmenlerinin düşüncelerine göre, alanda görev yapan müziköğretmenlerinin sahip oldukları mesleki alan yeterlik seviyelerini belirlemektir.Bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, İstanbul ilindeM.E.B'na bağlı ilk ve orta öğretim kurumlarında çalışmakta olan müzik öğretmenleri,örneklemini, 55 özel ve devlet eğitim kurumundan ulaşılabilen 92 müzik öğretmenioluşturmuştur. Araştırmada veri toplamak amacı ile Temel Eğitime Destek Projesi'nden yolaçıkılarak hazırlanan ?Müzik Öğretmenleri Mesleki Yeterlik Anketi? kullanılmıştır. Anket, 10yeterlik alanı ve 47 önermeden oluşmaktadır.Anketten elde edilen verileri analiz etmek için frekans ve yüzde hesaplamalarıyapılmış, çözümlemeler bilgisayarda SPSS-11.5 paket programı kullanılarakgerçekleştirilmiştir.Araştırmanın sonuçlarına göre:Kulak eğitimi yeterlik alanında, müzik öğretmenlerinin kulak eğitimi yeterliklerinesahip oldukları, ses eğitimi yeterlik alanında, müzik öğretmenlerinin, yeterli oldukları fakatbununla birlikte teknik açıdan eksiklikleri olduğu görülmektedir.Çalgı eğitimi yeterlik alanında, müzik öğretmenlerinin, piyanoyu etkin bir şekildekullanamadıkları, bununla birlikte müzik öğretmenleri okul çalgılarından herhangi biriniyeterli düzeyde kullanabildikleri görülmektedir. Ancak, çalgı topluluğunda çalma ve çalgıtopluluğu yönetme yeterliklerinde eksiklikler bulunmaktadır.Toplu söyleme ve toplu çalma yeterlik alanında, müzik öğretmenlerinin tek sesli korooluşturma ve çalıştırmada yeterli olduğu ancak çok sesli koro çalıştırma yeterliğinde yüksekseviyede olmadığı, müzikal yaratıcılık yeterlik alanında, müzik öğretmenlerinin üretkenliğeyönelik yeterliklerde yetersiz kaldıkları görülmektedir.Özel öğretim yöntemleri ile müzik öğretimi yapma yeterlik alanında, müziköğretmenlerinin, özel öğretim yöntemlerini bilmedikleri ve kullanmadıkları, genel müzikbilgisi ve kültürü yeterlik alanında, müzik öğretmenlerinin yeterli oldukları, teknolojikullanımı ve materyal geliştirme yeterlik alanlarında, yeterli olmakla beraber eksikliklerininolduğu görülmektedir. ABSTRACTThe main purpose of the research was to determine the proficiency level of themusic teachers working at the primary and secondary schools subordinated to theMinistry of Education considering the views and assessments of the other teachersofficiating in the relavant field.This study was based on a survey method. The population of the researchinvolved music teachers who are appointed at the primary and secondary schools underthe Ministry of Education in Istanbul and the sample consisted of 92 music teachersselected from 55 state and private schools within the same county. The data werecollected by an instrument namely `The Professional Competence Survey for MusicTeachers? developed by the researcher in the light of `Special Field Adequacies WithinThe Sustaining Project of Formal Education?. The survey includes 10 sub-competencyfields and 47 statements.In order to analyse the data collected, some percentage (%) and frequency (f)analysis.The results representing the survey are as follows:The outcomes carried by the survey suggest that music teachers areprofessionally competent with audio, ie. ear-training when compared to their vocaltraining adequacy. However, it is also worth mentioning that they have a lack oftechnical perfection or capability.In terms of instrumental training proficiency, the results indicate that thoseworking in this field mastered playing any of the school instruments, notwithstandingthey were less proficient in playing the piano effectively. However, music teachers areconsidered to be highly accomplished at directing `mono-chorus studies? while they arepoor at the level of directing a ?polyphonic chorus? as far as the relevant data isconcerned. Similarly, with respect to the criterion including professional competence by`musical creativity?, namely `productive skills?, the fact that the above instructors failedto be adequate was also underlined.Besides, according to the feedback and results attained after the survey, it isrealised and should also be noted that music teachers not only failed to know about`teaching through special teaching methods? but also had some deficiencies in the field of`mastery of material development? plus `using technological equipments during theinstruction although they were competent as against the fact that they had a `commonadequate cultural background of music?.
Collections