Çocuk resmini konu, çizgi, şekil ve renk açısından değerlendirmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETHer çocuk kendine özgü bir gelişim sürecine sahiptir ve bu gelişim sürecinde de belirlievrelerden geçmektedir. Bu evrelerde önemli olan husus ise, her çocuğun kendine özgü birgelişim yolu olduğudur. Bu yolda çocuk, bazı gelişim basamaklarını geçmemiş veya bubasamakları yaşının üstünde bir gelişimle tamamlamış olabilir.Bireylerin tüm gelişim süreçleri boyunca, çocukluk dönemindeki gerek zihinsel gerekseresimsel anlamda kazanımları ve gelişimleri göz önüne alındığında; bu basamakların önemlibir yere sahip olduğu açıkça görülmektedir. Bu önem doğrultusunda; araştırmada 7- 12 yaşaralığında yer alan çocukların, resimsel anlamda ortaya koydukları yaratıcı çalışmalarınkişisel gelişimlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır.(Bkz.s.4)Bu amaç doğrultusunda çocuk ve resim ilişkisine yer verilerek; çocukta resimsel gelişimözellikleri, çocuk resimlerinde görülen çizim özellikleri ve çocuk resimlerini inceleyençalışmaların tarihsel gelişimine yer verilmiştir. Aynı amaç içinde çocukta yaratıcılık veyaratıcı çocuk özelliklerine de yer verilmiştir.Eğitim alanında; sanat eğitiminin kavram olarak anlamı, tarihçesi, amaç ve ilkeleri,yöntemleri ayrıca ilköğretimde sanat eğitimin uygulanabilirliği araştırılmıştır.Araştırmada, resmin elemanları üzerinde durularak; iki boyutlu çalışmalar içerisinde yeralan konular da araştırılmıştır.Araştırmada yöntem olarak istatistik uygulaması yapıldı. statistik SPSS programındayapıldı. Öğrencilerin cinsiyet, yaş ve okudukları okul değişkenlerine göre çapraz karşılaştırmaCrosstabs yapıldı. Ayrıca öğrencilerin cinsiyet, yaş ve okudukları okul değişkenlerine görefarklılığı veya ilişkiyi belirlemek için Mann-Whitney U Testi yapıldı.Araştırmanın dördüncü bölümünde, sonuç ve önerilere yer verilmiştir. Uygulanan testsonuçlarına göre, hipotezlerin kanıtlanabilirliği üzerinden yorumlara yer verilmiştir. SUMMARYEvery child has its own development period and they pass through definite processes.What should be mentioned is here also that every every child has his own development way.The child could have not passed some development steps or completed these steps with aprogress which is over his age.When we take into consideration the minning of both intellectual and pictural earningsduring this development period, it can obviously be seen that these steps have an importantplace. That is because with this research, we aim to examine the creative works of 7-12year-old children by taking their development steps into consideration.According to this aim we mention historical development of drawing specialities whichare seen in their paintings and also of research which investigates the children paintings. Wealso mention about the childish creativeness and creative child specialities.In the education part we mention the meaning of art education as a concept, its history,purpose and rules and also the possibility of practicing art education in primary schools.Here two dimensioned works were researched too. Statistic applications are used asmethod and these statistics are done in SPSS program. Crossetes are done according to thevariabilities of the students, sexsualities, ages and the schools.Mann-Whitney U test is applied to determine the students? differences according to thevariabilities of their sexsualities, ages and the schools.In the fourth part of the research, result and the suggestions take part. According to thetest result which is mentioned above, there is a commentary part over the proval of thehypothesizes.
Collections