Show simple item record

dc.contributor.advisorHesapçıoğlu, Muhsin
dc.contributor.authorDündar, Selma
dc.date.accessioned2020-12-30T06:46:57Z
dc.date.available2020-12-30T06:46:57Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/477864
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı literatürde ?alternatif eğitim? olarak adlandırılanparadigmanın beslendiği felsefû temeller ve bu felsefû temellerle şekillenen okuluygulamalarını incelemektir. Adı geçen paradigma ile ilgili literatürde iki farklıbakış açısı tespit edilmiştir. Bu bakış açılarından ilki, çalışmamızın da desteklediğiüzere, 1800'lü yıllarda dile gelmeye başlayan klâsik eğitim sisteminin çocuğa bakışaçısına yönelik eleştirilerdir. Diğer bakış açısı ise 1960'lı yıllardan sonra özellikleAmerikan literatür perspektifini yansıtan, ?alternatif eğitimin risk altındaki ya dasuçlu çocuklara yönelik bir uygulama alanı olduğu? görüşüdür. Bakış açılarıarasındaki fark, eğitimi şekillendiren felsefû değerler dizisinin ürünü olduğu için,ikinci bölümde çocuğa ve onun eğitimine alternatif yaklaşımlarıyla okuluygulamalarını etkileyen sekiz felsefû alan incelenmiştir.Üçüncü bölümde tüm dünyada alternatif olarak kabul edilen Proje Okullarıdenemeleri, Serbest Gestalt Okulları, Özgür Okullar ve bunları temsilenSummerhill Okulu, Demokratik Okullar, Montessori Okulları, Waldorf Okulları,Serbest/Bağımsız Alternatif Okul türleri incelenmiştir.Karşılaştırmalı olarak alternatif okulların kuruluş hikâyeleri, amaçları, yönetimmodelleri, öğretim ilke ve yöntemleri, müfredat alanları ve finansman yapılarıincelenmiştir. Bu karşılaştırmalı inceleme bütünde ?alternatif? okul uygulamalarının?klâsik? olarak nitelenen düzenli okul uygulamalarından farkını ortaya koymaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this research, to analyse of philosophical fundamentals whichdenominated as ?alternative education? paradigm and alternative school?s practicesaccordance with this paradigm. At the and of this research confirmed two diffrentapproachs about this paradigm. One of the first approach is, criticizes of classiceducation system?s perception as agree with our research. One of the other approachis, particularly, reflection of American literature perspective. According to thisperspective, alternative educational programs for students who are at-risk or drop-out in regular schools. Each philosophical difference gives different form owneducational system. From this point of view, examined eight philosophical approachwhich influenced alternative school?s practices, into chapter two.In addition to this, Project School Experiments, Free Gestalt Schools, Free Schooland Summerhill, Democratic Schools, Montessori Schools, Waldorf Schools andFree/Independent Alternative Schoools are examined into chapter three.Aforementioned alternative school types compared with establishment stories,purposes, management models, pedagogik methods, curriculum and financingstructures. This comparative analysis exposes between classic and alternative schoolpractices differences.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAlternatif eğitimin felsefi temelleri ve alternatif okullardaki uygulamalar
dc.title.alternativePhilopspohical fundamentals of alternative education and practices in alternative schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation philosophy
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmEducational policies
dc.subject.ytmEducational history
dc.identifier.yokid197534
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityMARMARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206229
dc.description.pages280
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess