Kimya konularının günlük yaşam konsepti çerçevesinde değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, günlük yaşam kimyası konulu 5E modeline göre tasarlanmış etkinliklerin, ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin, Kimyasal Değişimler Ünitesi ile ilgili temel kimya bilgilerini günlük yaşamlarıyla ilişkilendirme becerilerine, kimya dersine yönelik motivasyonlarına ve günlük yaşam kimyasına yönelik tutumlarına olan etkilerini incelemektir. Araştırmada, Kimyasal değişimler ünitesinin hedeflerine uygun, günlük yaşamda kullanılan basit ve ucuz malzemelerle tasarlanmış kimya deneylerinin yapılışı, 5E modelinin basamaklarına göre düzenlenmiş ve çalışma yaprakları şeklinde öğrencilere sunulmuştur. Uygulamalar öncesinde 426 öğrencinin katılımıyla gerçekleştirilen pilot çalışma sürecinde, araştırma kapsamında kullanılması için Kimya Dersine Yönelik Motivasyon Ölçeği, Günlük Yaşam Kimyası Tutum Ölçeği ve Başarı Testi ile 10 adet Yapılandırılmış Grid geliştirilmiştir. Araştırmanın asıl uygulama grubunu Anadolu, Genel ve Meslek Lisesinde öğrenim gören toplam 145 öğrenci oluşturmuştur.Sonuç olarak, ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin Kimyasal Değişimler Ünitesinde yer alan konularla ilgili temel kimya bilgilerini kullanma ve günlük yaşamlarıyla ilişkilendirme becerilerine, günlük yaşam kimyası konulu 5E modeline göre tasarlanan etkinliklerin önemli katkılarının olduğu ortaya çıkmıştır. Kimya dersi günlük yaşamla bağdaştırıldığında, öğrencilerin günlük yaşam kimyasına yönelik tutumlarında olumlu yönde artış ve beraberinde kimya dersine yönelik motivasyonlarında da gelişmeler gözlenmiştir. Ayrıca Başarı Testi ve Yapılandırılmış Gridlerden elde edilen diğer bulgular, günlük yaşam kimyası konulu etkinliklerin, öğrencilerin Kimyasal Değişimler ünitesindeki başarılarını da arttırdığını göstermiştir. The aim of this study is to examine the effects of activities designed according to 5E model under the name of daily life chemistry on 9th grade students? attitudes towards daily life chemistry, motivation for chemistry course and skills of relating basic chemistry knowledge regarding Chemical Changes Unit with their daily life. In the study, chemical experiments designed with easy and cheap materials, which are appropriate for the aims of chemical changes unit, have been presented as designed according to the steps of 5E model and as worksheets. During pilot study carried out with the participation of 426 students before applications, Motivation Scale for chemistry course, Daily Life Chemistry Attitude Scale, Achievement Scale and 10 Structured Grid have been developed to be used in the research. 145 students at Anatolian High School, High School and Vocational School have been the principal application group of the research.In conclusion, it has been found out that the activities designed according to 5E model of which subject is daily life chemistry have important contributions to 9th grade students? skills of using basic chemistry knowledge regarding the topic in Chemical Changes Unit and relating them with their daily life. When chemistry course is correlated with daily life, it has been observed that there has been an increase in students? attitude towards daily life chemistry and motivation for chemistry course. Other findings obtained from Achievement Test and Structured Grid has shown that daily life chemistry activities have enhanced the students? success in Chemical Changes Unit.
Collections