İlköğretim 7-11 yaş grubu için görsel sanatlar dersi`nin önemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, sanat eğitiminin genel eğitim içerisindeki yeri ve önemiüzerinde durulmuştur. Görsel sanatların önemini vurgulamak için, öncelikle sanattan,sanatın amacı ve işlevinden bahsetmek gerekir. Sanat kavramı çok geniştir. Çalışmadasanatla ilgili tüm anlatımlar resim sanatı ile sınırlı tutulmuştur. Sanatın toplumlardakiönemini ve toplumsal gelişimin bir parçası olduğunu vurgulamak için, Avrupa resimsanatının gelişimi, çağlara ve çağların düşünce biçimine göre açıklanmıştır.Sanat eğitiminin amacı, yeniliği, yaratıcılığı beslemek, kişisel yetilerin gelişimi içingerekli ortamları oluşturmaktır. Düşünmeyi ve kavramayı öğretir. Yaşamın içinde varolabilmek, kişisel yetileri geliştirmekle mümkündür. İlköğretim 7?11 yaş grubuçocuklarının bedensel, bilişsel, duygusal ve sanatsal gelişim basamakları incelenerek, bugelişimlerinin sağlıklı olabilmesi için bilgiyi aktarmanın yanında sanat eğitiminingerekliliği üzerinde durulmuştur.Her çocuk, yaratıcı güçlerle donanmış olarak dünyaya gelir. Görsel Sanatlar Dersi,çocukta var olan yaratıcı güçleri ortaya çıkaracak özellikleri içinde taşır. Genel eğitimiçinde sanat eğitimini kullanmanın amacı sanatçı yetiştirmek değil, çocuğa sanat kültürüaşılamak ve sanat yoluyla yaratıcı bireyler yetiştirmektir. Görsel Sanatlar Dersi, çocuğunkendini özgün ve yaratıcı olarak ifade etmesi için gerekli bir derstir. Yaratıcılık kavramı,yalnızca sanatsal gelişim için değil, tüm meslekler için gerekli bir olgudur. Bu nedenleçocuğun yaratıcılık ve hayal gücü yetilerinin geliştirilmesi ve eğitilmesi gereklidir. Bubağlamda bireysel yaratıcılık ve eğitim ilişkisinden bahsedilmiştir.Türkiye'de sanat eğitimine verilen önemi anlamak için, genel eğitim içinde ?SanatEğitimi?nin Türkiye'de Cumhuriyet dönemiyle birlikte tarihsel süreci incelenmiş vebugüne kadar yapılan sanat eğitimi programları hakkında bilgi verilmiştir. İlköğretimokullarında 1992 yılından 2006 yılına kadar Resim-iş dersi olan ve 2006 yılından beriGörsel Sanatlar Dersi olarak işlenen sanat eğitimi dersinin öğretim programı incelenerek,diğer derslerle olan ilişkisi ve bununla birlikte genel eğitim içindeki yeri araştırılmıştır.Tezin sonuç ve öneriler kısmı olan VI. bölümünde, yapılan tüm araştırmalar birliktedeğerlendirilmiştir. Resim sanatı bağlamlı alıntılar, sanatı açıklayan bilgiler, 7?11 yaşgrubu çocuğunun özellikleri, sanat ve eğitimi birlikte ele alan pedagojik ve yaratıcılıkkonulu maddeler, ülkemizde ilköğretim sanat eğitimini irdeleyen konu ışığında GörselSanatlar Dersi nasıl olmalıdır? sorusu yanıtlanmıştır. In this thesis the role and importance of art education under general educationsystem has been examined. Firstly art, aim and function of art should be considered inorder to emphasize the importance of visual arts. The conept of art is immense. The scopeof this work has been kept limited to art of painting. Development of art of painting inEurope has been axplained according to ages and ideas of those ages in order to stresssignificance of art in societies and that art is a part of social development.The aim of art education is to support the renovation and creativeness and formrequired environment to develop individual abilities. Art teaches thinking andunderstanding. Living life effectively is possible with developing personel abilities.Examining physical, knowledgeable, emotional and artistic development steps ofelementary school children between 7 & 11, the necessity of art education has beenconsidered for proper development of those cildren, besides transferring the knowledge.Every child comes to life with creative abilities. The Lesson of Visual Arts has itsown characteristic to explore the ability of children. The aim of art education under generaleducation system is not to make children artists but it is to teach the culture of art and bringup creative people through art. The Lesson of Visual Arts is necessary for childrento express themselves originally and creatively. The concept of creativeness is not only forartistic development but also a necessary fact for all the professions. Therefore creative andimaginary abilities of children should be developed and educated. In this respect therelationship between personel creativeness and education has been mentioned.The history of art education under general education system has been examinedsince the beginning of Turkish Republic and information about the programmes of arteducation has been given in order to understand the value given to art education in Turkey.Examining the programmes of art education lessons, which have been given as Visual ArtsLessons since 2006 and was given as Art Painting Lessons in elementary schools from1992 to 2006, the relationship with the other lessons and also the role of it in generaleducation has been searched.In the sixth section, including the result and suggestions, all of the work has beenevaluated together. How should visual art lesson be? This question has been responded bycitations related to art painting, knowledge which explains the art in general, characteristicof the children between 7&11, the subject of pedagogical and creativeness articles whichtake up art and its training together and the subject through the light of art which inquiresthe elementary art education in our country.
Collections