Türetimci çoklu ortamın öğretmen adaylarının öğrenme stillerine göre başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi ile öğretmen adaylarının ortama yönelik görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada tasarlanan türetimci çoklu ortamın öğretmen adaylarının öğrenmestillerine göre başarı, tutum ve kalıcılığa olan etkisini incelemek amaçlanmış;öğretmen adaylarının çoklu ortam ve uygulamalarına yönelik görüşlerideğerlendirilmiştir.Çalışmada ?tek gruplu tekrarlı ölçümler (tek grup ön test- son test) araştırma deseni?kullanılmıştır. Çalışmaya 2010 ? 2011 Güz döneminde Hacettepe Üniversitesi, EğitimFakültesi, Kimya Eğitimi Anabilim Dalında okuyan ve Genel Kimya I dersine kayıtlıolan 31 öğretmen adayı katılmıştır. Veri toplama aracı olarak; Kolb Öğrenme StilleriEnvanteri (KÖSE), Kimyasal Bağlar Başarı Testi (KBBT), Kimya Tutum Ölçeği (KTÖ)ve öğretmen adaylarının görüşlerini elde etmeye yönelik açık uçlu sorularkullanılmıştır. Çalışmada verilerin analizi için, bağımlı örneklem t- testi, iki faktörlüANOVA analizleri yapılmıştır.Çalışma sonucunda; çoklu ortam uygulamalarının Kimya öğretmen adaylarının başarıve tutum puanlarında istatistiksel olarak anlamlı bir artışa neden olduğu; kalıcıöğrenmelerin sağlandığı tespit edilmiştir. Ancak öğretmen adaylarının başarı, tutumve kalıcılıklarında öğrenme stillerine göre istatistiksel olarak anlamlı bir farklılıkbulunmamıştır. Tasarlanan çoklu ortam ve uygulanmasına yönelik alınan görüşlerdeise öğretmen adaylarının sahip oldukları öğrenme stillerine göre farklılıklarbelirlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Öğrenme stilleri, türetimci çoklu ortam, başarı, kalıcılık, tutum In the study, it was aimed to examine the effect of the designed generativemultimedia learning environment on achievement, attitude and retention according toteacher candidates? learning styles and teacher candidates? opinions on theenvironment were evaluated.One group repeated measures (one-group pre-test, post-test) design was used in thestudy. 31 teacher candidates, who were studying in Hacettepe University, Faculty ofEducation, and Department of Chemistry Education and were registered for GeneralChemistry subject during 2010 ? 2011 academic year?s fall term, were included in thestudy. Kolb Learning Styles? Inventory, Achievement Test about Chemical Bonds,Chemistry Attitude Scale and open-ended questions intended for learning students?opinions were used in the study as a data collection tool. Paired samples t-test, twowayANOVA analyses were conducted in the study to analyze the data.It was found as a result of the study that multimedia learning environmentapplications caused a statistically significant increase in achievement and attitudescores of the chemistry teacher candidates and retention of learning was ensured.However, any statistically significant difference was not observed in the teachercandidates? achievement, attitude and retention according to their learning styles. Onthe other hand, differences in opinions of the teacher candidates on the designedlearning environment and its application depending on their learning styles weredetermined.Keywords: Learning styles, generative multimedia learning environment,achievement, retention, attitude
Collections