Bilgi toplumunda okul ve medya ilişkisi:Türkiye örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, bilgi toplumunda okul ve medya ilişkilerini araştırmaktır.Araştırma, İstanbul İli Avrupa Yakası resmî ve özel ilköğretim okullarında görevyapmakta olan okul yöneticileri ile İstanbul Avrupa Yakası medya kuruluşlarındagörev yapan medya mensuplarının okul ve medya ilişkileri algılarını ve düşüncelerinibelirlemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla 1343 okul yöneticisi, 446 medya mensubuolmak üzere toplam 1789 kişiye ulaşılmıştır. Bu bağlamda okul-medya ilişkilerikonusundaki algı ve görüşler, medya eğitimi-yeterliliği, medyadan faydalanma,medyanın etkileri alt boyutlarında incelenmiştir.Bu araştırma konusu, Türkiye'de bilimsel anlamda ilk kez ele alınmaktadır.Elde edilen sonuçların tüm Türkiye'deki ilköğretim okul yöneticilerine ışık tutacağıdüşünülmektedir.Bu araştırmada survey (genel tarama) modeli kullanılmıştır. Araştırmada veritoplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen bir anket kullanılmıştır. Adıgeçen ankette örneklemin sahip olduğu çeşitli özelliklere ve okul-medya ilişkilerikonusundaki algı ve düşüncelerine ait maddeler yer almıştır. Araştırma kapsamındatoplanan datalar üstünde istatistiksel olarak, frekans ve yüzdelik dağılımlar ile ki kareanalizleri yapılmıştır. Elde edilen veriler bilgisayarda ?SPSS for Windows ver:15.0?programında çözümlenmiş, manidarlıklar .05 düzeyinde sınanmıştır.Araştırma sonucunda, okul yöneticileri ile medya mensuplarının okul-medyailişkileri konusundaki algılarının farklılaştığı ortaya çıkmıştır. Eğitim yöneticilerinin,medyanın eğitim sürecine katkısı konusunda çekinceleri bulunmaktadır. Bunakarşılık medya mensuplarının ise, okul-medya ilişkileri konusunda çekimserkaldıkları ve konuya ilişkin yeterli bilgiye sahip olmadıkları anlaşılmıştır. Okul ilemedya arasında bilgi ve iletişim eksikliği olduğu görülmüştür. Araştırmanın sonuçbölümünde literatür çalışması ve anket uygulaması sonucu elde edilen veriler vetespit edilen problem alanlarına ilişkin çözüm önerileri sunulmuştur. The aim of this study is to research school and media relationships in aneducational society. It is aimed at determining the understanding and thoughts aboutschool media relationships of school adminitrators of public and private primaryschools and media personnel in the Istanbul European side. With this aim, 1343school administrators, 466 media personel, a total of 1789 people were contacted.Within this context, understandings and opinions on school-media relationships,making use of the media and the subordinate dimensions of the media?s effects wereobserved.The subject of this study has been taken into hand as a scientific study for thefirst time in Turkey. The results attained bu the study is being thought of to hold alight for all primary school administrators in Turkey.The survey model was used in this study. In this research, a survey prepared bythe researcher was used in order to collect data. In the survey mentioned; itemscontaining various characteristics of the sample and thoughts and understandings ofschool media relationships take place. All the data attained during the study havebeen statistically analyzed with two square using frequency and percentage. Thedatum that was obtained was analysed on the computer using ?SPSS for Windowsver:15.0? , the significants were examined at an .05 level.As a result of this study, a difference has apperared in the understandings andopinions of school administators and media personnel. Education administrators havedrawbacks about the contribution of media in the education process. In response tothis, it is understood that the media is hesitant in the subject of school mediarelationships and does not have enough information about the subject. It is seen thatthere is a lack of information and communication between schools and the media. Inthe final part of the research, suggestions for solving the problem areas which wereattained via the literature study and survey application take place.
Collections