Türk gemiadamlarının mobbing algısı üzerine bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gemiadamları meslek yaşantısı boyunca kötü hava ve deniz koşulları, uygunsuz çalışma ortamı, yoğun iş temposu, armatör baskısı gibi faktörlerle sürekli yüz yüze kalabilmektedir. Bu koşullar gemi adamlarının mesleki sürekliliğini olumsuz etkileyerek deniz yaşantısını kısa sürede sonlandırmasına sebep olabilir. Gemi adamlarının meslek yaşantılarını etkileyen önemli sorunlardan biride mesleki mobbinglerdir. Gemilerde uygulanan yıldırıcı davranışlardan dolayı iş tatminsizliği oluşur ve mobbinge uğrayan personelin gemideki verimliliği düşebilir. Mobbing sonucu Gemide iletişim ve iş birliği azalır. Ayrıca Mobbing uygulamalarına maruz kalan bireylerin gemileri terk etmesi nedeniyle gemilerde tecrübe kaybı yaşanabilir. Uluslararası denizcilik örgütü IMO'nun ana hedeflerinden biride denizcilik mesleğini mesleğe yeni giren gemiadamlarına cazip hale getirmektir. Dolayısıyla bu gemi adamlarının maruz kaldığı sorunların belirlenmesi gerekir. Bu amaçla çalışmada gemiadamlarının mobbing algı düzeyi incelenmiştir. Mobbing uygulamalarının analizi için Leymann psikolojik terör ölçeği (LIPT) anketi kullanılmıştır. Çalışma Türk gemiadamı ehliyetine sahip 221 kişiye uygulanmıştır. Anket verilerinin değerlendirilmesi için SPSS 23 programı kullanılmıştır. Ayrıca, bu araştırmada gemiadamlarının gemilerde maruz kaldıkları mobbing uygulamaları ortaya konulmuş ve tavsiyelerde bulunulmuştur. Seafarers are constantly faced with factors such as poor weather and sea conditions, inadequate working environment, intense work tempo, ship-owner pressure throughout their professional lives. These conditions can adversely affect the professional continuity of the seafarers and may lead to the end of marine life in a short time. One of the important problems affecting the professions of seafarer is occupational mobbing. The mobbings that are applied to the crew in the ships results with job dissatisfaction. Seafarers who are exposed to mobbing drops effectivity. The result of mobbing is reduced communication and cooperation on board. In addition, the loss of experience is occurred in the ships when the individuals who have been exposed to mobbing implementation leave the ships. One of the main objectives of the international maritime organization (IMO) is to make the maritime profession attractive to newly arrived seafarers. Therefore, it is necessary to identify the problems that these seafarers are exposed to. For this purpose, level of mobbing perception of seafarers was studied in the study. A questionnaire based on the Leymann psychological terror scale (LIPT) was used for the analysis of mobbing practices. The study was applied to 221 persons who have a Turkish seafarer's license. SPSS 23 program was used to evaluate the questionnaires. In addition, in this survey, mobbing practices that seafarers are exposed to on ships have been put forward and recommendations have been made.
Collections