Okul öncesi dönem 60-72 aylık çocuklara uygulanan müzik eğitiminin kavram gelişimi üzerindeki etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Arastırma, okul öncesi egitim kurumlarına devam eden 60-72 aylık çocuklarınkavram gelisimlerinde müzik egitiminin etkisinin incelenmesi amacı ile yapılmıstır.Arastırma da kullanılan ?Kavram Gelisim Ölçegi? için geçerlilik-güvenirlilikçalısmaları, Küçükçekmece Belediye Anaokulu, Marmara Üniversitesi Göztepe veHaydarpasa Uygulama Anaokullarında yapılmıstır.Kavramlar; ?Somut ve Soyut? kavramlar olarak sınıflandırılmıstır. Somutkavramların kazanım oranlarına bakıldıgında; Bos/Dolu kavramlarınınkazanılmasında, Deney grubunun %100 basarı oranının, Kontrol grubundan %62,6oranında, Tek-Çift kavramlarının kazanılmasında Deney grubunun, Kontrolgrubundan %56,52 oranında, Renk kavramlarının kazanılmasında Deney grubunun,Kontrol grubundan %38,95 oranında fazla kazanım elde ettigi görülmüstür.Soyut kavramların müzik yolu ile kazanım oranlarına bakıldıgında, Deney grubundaSesli-Sessiz kavramları için grubun %43,47'sinde, Korku kavramı için grubun%26,086'sında, Saskınlık kavramı için grubun %39,13'ünde, %100 basarı oranıtespit edilmistir. Sesli-Sessiz, Korku ve Saskınlık kavramlarının kazanımındaKontrol grubunda %100 basarı oranı elde edilmemistir. Deney grubu, Kontrolgrubuna oranla, Kızgınlık kavramı için %17,39, Üzüntü kavramı için %43,48,Mutluluk kavramı için %30,26 oranında fazla kazanım elde etmistir.Çalısmanın bulgularından da görüldügü üzere müzik yolu ile kavram kazanımıçalısmalarında Deney grubunun %50 üzerinde basarı oranı grubun %74'ünde,Kontrol grubunda ise %46'sında tespit edilmistir.Arastırmanın son test verilerine göre; Deney grubu ön test-son test sonuçları arasındayapılan t test sonucunda p<0,01 düzeyinde anlamlı bir iliski oldugu görülmüstür. Öntest sonucunda 20,9600 olan aritmetik ortalamanın, uygulamaların ardından yapılanson testte 23,1200 oldugu görülmüstür.Arastırma için seçilen çalısma grubunun cinsiyet ve sosyo-demografikdegiskenlerine göre p<0,01 oranında anlamlı bir iliski olmadıgı tespit edilmistir.Arastırma sonucunda elde edilen bulgulara dayanılarak, okul öncesi dönem 60-72aylık çocukların kavram gelisiminde müzik egitiminin büyük ölçüde etkili oldugusonuçları ortaya koyulmustur.Anahtar sözcükler: Okul öncesi dönem, Okul öncesi egitim, Müzik egitimi,Anaokulu, Kavram gelisimi. The aim of this research is study of effects of the music education on the conceptdevelopment of the 60-72 months children that attending preschool educationalinstitution. Studies that related this research is began at 2005 May with scaledevelopment studies. Legality-confidence studies for concept development scala isdone at Kücükçekmece township nursery school (Küçükçekmece BelediyeAnaokulu) and Marmara Üniversitesi Göztepe and Haydarpasa Appliance NurserySchool (Uygulama Anaokulu),Concepts that used in this study is classified as ?Concrete and Abstract? concepts. Asa result of applied study for concrete concepts, %56,2 of experiment group gain%100 success at achieving Odd-Even concepts. %80 succes of Control group, onlygained by %8. For Empty-Full concepts %100 success rate is % 82,6 but at theControl group this rate is limited at %20. Achieving the Color concepts, the successrate is rised at the both groups. At the Experiment group, the %100 success is seen at%86,95 of the Experiment group and at %48 of the Control group. At Colorconcepts, %100 success rate is seen rised but although at the Control group this rateis below % 50.As a result of the study for the abstract concepts; at Vowel-Consonant, Fear,Confusion concepts Control groups %100 success is not seen. In the Experimentgroup %100 success is seen for Vowel-Consonant concepts at %43,47 of the group,for fear concept at %26,086, and for Cofusion concept at %39,13. At Achieving theAnger concept, loss at the %100 success rate is determined for both group. Forspecified concept, at the 21,73% of the Experiment group and at 4,34% of theControl group 100% success is seen. For Worry concept, 100% success form 65,21%of Experiment group and 21,73% of Control group. At Achieving Felicity concept,100% success is determined at 78,26% of the Expriment group and at 48% ofControl group. For both group that the success rate increased but 100% success rateat the control group is below 50%.As you see at the result of study, concept gain studies by ways of music, more than50% succes rate at Experiment group is determined 74%, at the Control group isdetermined as 46%.The last test datas of this research says that; the Experiment group as results of testthat done between pre test and last test is seen that p<0,01 level is have meaningfulrelation. At the pre test results the arithmetic mean is 20,9600, but the last test thatdone after the applications is determined as 23,1200.For this research Selected study group?s gender and social demographic variablesare not related with p<0,01 rate.As a result of this research, that achieved inventions, at preschool semester 60-72months children?s concept development, music education is effective at a large scale.Keywords: preschool semester, preschool education, preschool music education,nursery school, concept development.
Collections