Cam agrega boyutu ve agrega gradasyonunun asfalt kaplama performansına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Atık maddelerin tekrar ekonomiye kazandırılması için çeşitli çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmalardan birisi de atık camların asfalt kaplamalarda agrega olarak kullanılmasıdır. Bu çalışmada, cam atıkların agrega olarak asfalt karışımlarda kullanılabilirliği araştırılmıştır. Maksimum cam agrega boyutu seçenekleri 0.075mm, 2.00mm, 4.75mm ve 9.5mm olarak seçilmiştir. Geleneksel bitüm, nanokil modifiye bitüm (bitüm ağırlığına göre %3) ve sönmüş kireç modifiye bitüm (bitüm ağırlığına göre %2) kullanılmıştır. Yoğun gradasyonlu (geleneksel asfalt betonu-GAB) ve kesikli gradasyonlu (taş mastik asfalt-TMA) karışımlar Marshall metoduna göre tasarlanmıştır. Karışımlar tekrarlı yük sünme (RCT), dolaylı çekme mukavemeti, modifiye Lottman ve Hamburg tekerlek izi (HWTT) testleri ile düşük sıcaklık çatlama, su hasarına karşı direnç ve kalıcı deformasyon davranışları yönünden değerlendirilmiştir. Cam agrega kullanımının GAB karışımlarında daha iyi sonuçlar verdiği, cam agrega boyutunun artması ile GAB ve TMA karışımların su hasarı direncinde azalma olduğu, nanokil veya sönmüş kireç modifiye bitüm kullanımının karışımların mekanik özelliklerini iyileştirdiği, 2.00mm maksimum boyuttaki cam agrega kullanımının nispeten daha iyi su hasarı ve deformasyon özellikleri gösterdiği, HWTT ile RCT ve modifiye Lottman yöntemleri arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu anlaşılmıştır. Various studies are being carried out to bring the waste materials back into the economy. One of these works is the use of waste glass as aggregate in asphalt pavements. In this study, the use of glass waste as aggregate asphalt mixtures was investigated. The maximum glass aggregate size options were selected as 0.075mm, 2.00mm, 4.75mm and 9.5mm. Conventional bitumen, nano clay modified bitumen (3% by weight of bitumen) and hydrated lime modified bitumen (2% by bitumen weight) were used. Mixtures with dense gradation (conventional asphalt concrete) and gap-graded (stone mastic asphalt) were designed according to the Marshall method. The mixtures were evaluated for low temperature cracking, resistance to water damage and permanent deformation behavior with repeated load creep (RCT), indirect tensile strength, modified Lottman and Hamburg wheel tracking (HWTT) tests. It is understood that the use of glass aggregates gives better results for dense graded asphalt mixtures from gap-graded mixtures, the increase in glass aggregate size reduces the water damage resistance of HMA and SMA mixtures, nano clay or hydrated lime modification improves the mechanical properties of the both mixtures, using of 2.00mm sized maximum glass aggregate shows relatively better water damage and deformation properties, there is a meaningful relationship between HWTT with RCT and modified Lottman methods.
Collections