Temel eğitim ll. kademe öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı ilkokul 2. kademe öğrencilerinin müzik dersi tutumlarını okul türü, cinsiyet, okumakta oldukları sınıf, okulda müzik dersini özel bir müzik sınıfında işleyip işlemedikleri, 4. ve 5. sınıfta müzik dersini müzik öğretmeni ile işleyip işlemedikleri, okuldaki müzik dersi dışında özel müzik dersi alıp almadıkları ve öğrencilerin dinledikleri müzik türü değişkenleri açısından incelemektir.Araştırmanın evrenini İstanbul Avrupa Yakasında bulunan resmi ve özel ilköğretim okulları oluşturmuştur. Araştırmanın örneklem grubunu Giyim Sanayicileri Derneği (Gsd) İ.Ö.O, Özel Fatih Koleji, Murat Kölük İ.Ö.O ve Özel Cihangir Koleji'nde 6., 7. ve 8. sınıfında okuyan toplam 390 öğrenci oluşturmaktadır.Sorularımıza yanıt bulmak amacıyla öğrencilere sınıf ortamında Ayfer Kocabaş'ın Müzik Tutum Ölçeği ve bağımsız değişkenleri içeren anket kağıtları dağıtılarak yanıtlamaları istenmiştir. Elde edilen bulgular SPSS 13.0 istatistik programı kullanılarak Frekans, Yüzde, Bağımsız 't' Testi, Tek Yönlü Anova, Kruskal Wallis ve Mann Whitney U yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir.Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin müzik tutumları okul türü değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmakta olup (t=2,05; p< .001), söz konusu farklılık devlet okullarının lehine gerçekleşmektedir; Öğrencilerin müzik tutumları cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermekte olup (t=4.235; p< .001), söz konusu farklılık kız öğrencilerin lehine gerçekleşmektedir; Öğrencilerin müzik tutumları okulda müzik dersinin işlendiği özel bir dersliğin olup olmadığı değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermekte (t=2,05; p< .001), söz konusu farklılık müzik dersini özel bir müzik dersliğinde işlemeyen öğrencilerin lehine gerçekleşmektedir; Öğrencilerin müzik tutumları okul dışında en az bir yıl özel müzik dersi alıp almadıkları değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermekte (t=4.68; p< .001), söz konusu farklılık okul dışında en az bir yıl özel müzik dersi alan öğrencilerin lehine gerçekleşmektedir; Öğrencilerin müzik tutumları okul değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermekte (F=8,22; p<001) ve bu durum öğrencilerin müziğe ilişkin tutumlarının devam ettikleri okula göre farklılaştığını ortaya koymaktadır; Öğrencilerin müzik tutumları sınıf değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermekte (F=5,53; p< 01), söz konusu farklılaşma 6. ve 7. sınıflar arasında 6. sınıf lehine istatistiksel olarak (p<.05) düzeyinde ve ayrıca 6. ve 8. sınıflar arasında 6. sınıf lehine (p<.05) düzeyinde oluşmakta iken, 7. ve 8. sınıflar arasındaki farklılık istatistiksel olarak anlamlı görünmemektedir (p>.05); Öğrencilerin müzik tutumları 4. ve 5. sınıfta müzik dersinin branş öğretmeniyle işlenip işlenmediği durum değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir (x2=1,681; p>.05); Öğrencilerin müzik tutumları en çok dinledikleri müzik türü değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermekte (x2=26,052; p<.01) ve bu durum, öğrencilerin müziğe ilişkin tutumlarının en çok dinledikleri müzik türüne göre farklılaştığını ortaya koymaktadır. The objective of this study is to examine the musical attitude of the 6th, 7th and 8th classes students of second level of primari education in relation with their sexes, classes, the type of school and the school that they currently attend, the music kind they most listened, whether they make lesson in classroom that is specified for music lesson, whether they have had special music lesson out of the school, whether they have had music lesson from teacher that his or her branch is the music at 4th and 5th grade variables.The universe of the research consists of the state schools and the private schools that are situated in the European side of İstanbul. The sample grup of the research consists of all the students of the second level of Gsd İ.Ö.O, in Bahçelievler in İstanbul; Özel Fatih Koleji, in Bahçelievler in İstanbul; Murat Kölük İ.Ö.O, in Bakırköy in İstanbul and Özel Cihangir Koleji, in Bağcılar in İstanbul (n= 390).In order to find answers to the questions, the Musical Attitude Inventory, which was developed and its validity and reliability proved by Ayfer Kocabaş, has been used. Indipendent t-test, One-way ANOVA, Kruskall Wallis and Mann Whitney U were used to analyze the data.According to the research results: There is a significant difference in music attitudes among students that attend the state school and the private school (t=2,05; p< .001); Girls have a more positive musical attitude than the boys at 7th grade (t=4.235; p< .05); There is a significant difference among the students according to whether they make lesson in classroom that is specified for music lesson (t=-2,05; p< .001); There is a significant difference in music attitudes among students according to whether they have had special music lesson out of the school (t=4.68; p< .001); Musical attitudes of the students differentiate according to school they attend (F=8,22; p<001); There is significant differences in music attitudes among 6th and 7th grade students in favour of 6th grade students (p<.05) and among 6th and 8th grade students in favour of 6th grade students (p<.05) (F=5,53; p< 01) but there is not any significant differences of scores in music attitudes among 7th and 8th grade students (p>.05); There is not any significant differences among the students according to whether they have had music lesson from the teacher whose branch is music at 4th and/or 5th grade (x2=1,681; p>.05) and there is a significant difference among the students according to variance of music kind (x2=26,052; p<.01).
Collections