10. sınıf öğrencilerinin radyan kavramına ilişkin sahip olduğu yanılgıların giderilmesine yönelik bir öğretim sürecinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada 10. sınıf öğrencilerinin radyan kavramına ilişkin yanılgılarını gidermek için bir öğretim yöntemi tasarlanmıştır. Bu yöntem ve matematik öğretim programı takip edilerek uygulanan öğretimin radyan kavramına ilişkin yanılgıları gidermedeki etkinliği karşılaştırılmıştır.Araştırma çok programlı bir liseden seçilen iki 10. sınıf ile yürütülmüştür. Sınıflardan birinde matematik öğretim programı temel alınarak, diğerinde ise tasarlanan yeni öğretim yöntemi kullanılarak iki hafta boyunca ders işlenmiştir. Derslerden önce yapılan bir kavramsal test ile öğrencilerin radyan kavramına ilişkin yanılgıları belirlenmiştir. Aynı kavram yanılgılarına sahip olan birbirine denk üç öğrenci çifti seçilmiştir. Seçilen bu öğrenciler ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerle ve ikinci bir kavramsal testle öğretimlerden sonra kavram yanılgılarının giderilmesi bağlamında gözlenen gelişimler araştırılmıştır. Veri toplamak için ders işleme süreçleri gözlemlenmiş ve kullanılan belgeler de analiz edilmiştir. Veri analiz yöntemi olarak ise açık ve eksensel kodlama yöntemleri kullanılarak, her bir yanılgı bazında öğrencilerin gösterdikleri gelişimler denk seçilen öğrencilerde karşılaştırma yapılarak farklılıklar ortaya konmaya çalışılmıştır.Çalışmanın sonucunda, tasarlanan yeni öğretim yöntemi ile öğrenim gören öğrencilerin sahip oldukları kavram yanılgılarının giderilmesinde, matematik öğretim programı takip edilerek öğrenim gören öğrencilere kıyasla daha fazla gelişim gözlenmiştir. Tasarlanan yeni öğretim yöntemi ile öğrenim gören öğrencilerin radyanı kavramsal olarak anladıkları, bunun sonucu olarak reel sayılar, radyan ve trigonometrik fonksiyonlar arasında ilişki kurmada başarılı oldukları tespit edilmiştir.ANAHTAR SÖZCÜKLER: Trigonometri, Radyan, Kavram Yanılgıları In this study, a teaching method was designed to eliminate tenth-grade students? misconceptions about radian. The research has been carried out in two tent-grade classes. In one of these classes, the radian concept was taught following the mathematics curriculum, while in the other class, radian concept was taught following the designed teaching method. Using a conceptual test, students? misconceptions about radian were identified. Three pairs of students who had similar misconceptions were chosen. After the teaching process, students were interviewed using semi-structured interviews and a second conceptual test was administered. These aimed to observe the progress of students in relation to eliminating the misconceptions. Moreover, observations have been carried out in the classrooms and document analysis was used. Using open and axial coding techniques, it was aimed to compare students? progress in two groups.In conclusion, the results of the study have indicated that students from the class in which the new teaching method was followed, have made more progress when compared to the students of the class in which the curriculum was followed. It has been found that students in the former class could conceptualize radian concept better and they were successful in developing a relationship between real numbers, radian and trigonometric functions.KEY WORDS: Trigonometry, radian, misconceptions.
Collections