İlkokulların sirkülasyon alanları ve engelli tuvaletlerinde fiziksel engellilere yönelik erişilebilirlik analizi: Trabzon ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde her vatandaşın sahip olduğu eğitim alma hakkından fiziksel engelli çocuklar mimari yetersizlikler sebebiyle yoksun kalmaktadır. Ülkemizde fiziksel engelli bireylerin okuma yazma oranı oldukça düşüktür ve bunun temel sebeplerinden birisi eğitim yapılarının erişilebilir olmamasından kaynaklanmaktadır. Bu durum fiziksel engelli bireylerin tüm hayatını etkileyip, özgüveni eksik, içine kapanık, istihdam problemi yaşayan ve ekonomik anlamda başkasına bağımlı birey olmalarına sebep olmaktadır. Bu çalışmayla hedeflenen, mevcut temel eğitim yapılarının fiziksel engellilerin erişilebilirliği açısından irdelemek, problemli alanların tespit etmek, bu alanlara yönelik çözüm önerileri sunmak ve bu çalışmanın daha sonraki araştırmalarda kaynak oluşturmasını sağlamaktadır. Bu çalışma mevcut temel eğitim yapılarının sirkülasyon alanları ve engelli tuvaletlerinin fiziksel engelli kullanıcılar açısından erişilebilirliğini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada eğitim yapılarında fiziksel engelli bireylere yönelik düzenemeler hakkında araştırmalar yapılarak, Trabzon il merkezine bağlı ilkokul yapıları incelenmiş ve deneysel çalışma yapılmıştır. Fiziksel engelli bireyleri eğitim yapılarında erişilebilirlik probleminin ortadan kalkmasıyla birlikte daha çok engelli öğrencinin eğitim alması sağlanacak ve böylece ülkemizde fiziksel engelli vatandaşların okuma yazma oranı artmış olacaktır. Onların toplumda aktif bir rol almalarını sağlamak ve topluma yararlı bireyler yetiştirmek çalışmanın sosyal amaçları arasında yer almaktadır.Anahtar Kelimeler: Eğitim Yapıları, Fiziksel Engelli, Erişilebilirlik, Engelli Tuvaleti, Sirkülasyon Physically handicapped children are deprived of right to education which all citizens our country have because of architectural inabilities. The literacy rate of physically handicapped individuals in our country is extremely low and one of the main reasons of this is that educational buildings are not accessible. This cause the physically handicapped people of being. This affect whole lives physically handicaped people and causes being different, withdrawn, having employment issues and being a person who is economical dependent on someone else. With this study, it is aimed to examine available basic educational buildings in point of accessibility for physically handicapped people, to detect problematical areas, to provide a solution for this area and to provide this study as a resource for furher research. This study is performed to investigate the existingof circulation areas and disabled toilets of available basic education builds in point of physically handicapped people. In this study primary school buildings in Trabzon Province Center are examined by some researching about regulations in educational buildings for physically handicapped people. More disabled students will be educated with the disappearance of accessibility problem in educational buildings and so that the literacy rate of physically handicapped citizens will be increased in our country. Enabling them to take an active role in society and to convert into useful people for society have a part amond the social goals of this studyg.Key Words: Education Buildings, Physically Handicapped, Accessibility, Disabled Toilet, Circulation.
Collections