9. sınıf öğrencilerinin coğrafya dersinde anlamlandırma örgütleme stratejilerini kullanmaları ve okutulan ders kitabının bu duruma etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ortaöğretim kurumları 9. sınıf öğrencilerinin coğrafya dersine bakış açıları, coğrafya derslerinde anlamlandırma, örgütleme stratejileri kullanma durumları ve coğrafya ders kitaplarında yer alan anlamlandırma örgütleme stratejilerinin öğrencinin bu stratejileri kullanmalarındaki etkileri incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada öğrenme, öğrenme stratejileri, bu stratejilerden anlamlandırma, örgütleme stratejileri, coğrafya ve ders kitapları hakkında bilgi verilmiştir. Araştırmamız 2007-2008 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Fatih ilçesinde bulunan Pertevniyal Anadolu Lisesi, Samiha Ayverdi Anadolu Lisesi, Şehremini Anadolu Lisesi 9. sınıflarını kapsayacak şekilde yürütülmüştür.Öğrencilerin coğrafya dersine bakış açıları, coğrafya derslerinde anlamlandırma ve örgütleme stratejilerini kullanma durumlarını belirlemek üzere hazırlanan anket formu 254 öğrenciye uygulanmıştır. Ders kitabında yer alan anlamlandırma ve örgütleme stratejilerinin, öğrencinin bu stratejileri kullanmalarındaki etkisini saptamak için ders kitabı bu stratejileri içermeleri bakımından incelenmiştir. Bu şekilde çıkarılan anket soruları aynı öğrenci grubuna uygulanmıştır.Öğrencilerin anlamlandırma stratejilerini, örgütleme stratejilerine göre daha çok kullandıkları belirlenmekle birlikte, yine de her iki stratejiyi de istenilen boyutlarda kullanamadıkları söylenebilir. Ders kitabının öğrencilerin anlamlandırma stratejilerini kullanmalarındaki etkisi, örgütleme stratejileri kullanımındaki etkisine göre daha fazla olarak belirlenmiştir. Ancak öğrencilerin bu stratejileri kullanmalarında ders kitabının çokta yeterli olduğu söylenemez. Bu konuda ders kitabının öğrencilerin bu stratejileri kullanımındaki yöneltici, yol gösterici etkisinin yükseltilmesi gerekmektedir. In this study, the viewpoints of secondary school 9th grade students to the geography lesson, their utilization of interpretation and organization strategies in geography lessons, and the effects of the interpretation and organization strategies in geography course books on the students' utilization these strategies have been examined. For this purpose, information about learning, learning strategies, interpretation through such strategies, organization strategies, geography and course books is given in this study. The current study was conducted in 2007-2008 academic year so as to cover 9th grades of Pertevniyal Anatolian High School, Samiha Ayverdi Anatolian high School, Şehremini Anatolian High School in Istanbul province Fatih District.The survey form prepared in order to determine the viewpoints of the students to the geography lesson, their utilization of interpretation and organization strategies in geography lessons was applied to 254 students. The course book was examined whether it includes the interpretation and organization strategies in order to determine the effect of interpretation and organization strategies in the course book on the students' utilization these strategies. The survey questions prepared accordingly were applied to the same student group.It has been determined that the students utilize the interpretation strategies more frequently compared to organization strategies, yet it is possible to say that they can not use both strategies at the desired levels. The effect of course book on the students' utilization of the interpretation strategies is found to be more than the effect of the utilization of organization strategies. However, it is not possible to say that course book is sufficient for the students' utilization of these strategies. The effect of the course book to direct, guide the students in the utilization of these strategies should be increased.
Collections