Bitkisel atık yağ katkısının sbs modifiyelibitümün fiziksel ve reolojik özellikleri üzerindeki etkilerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, Bitkisel Atık Yağ, Stiren-Butadien-Stiren (SBS) modifiyelibitüme katkı maddesi olarak farklı oranlarda katılarak bitümün fiziksel ve reolojiközellikleri üzerindeki etkisi laboratuvar ortamında geleneksel ve Superpave kapsamındakideneylerle araştırılmıştır. Deneysel çalışmada, %5 oranında SBS modifiyeli bitüme bitümağırlığının %1, %3, %5, %7, %9 oranlarında Bitkisel Atık Yağ katkısı eklenereknumuneler üretilmiştir. Modifiyeli bitüm numuneleri üzerinde Penetrasyon, YumuşamaNoktası, Düktilite, Nicholson Soyulma, Trikloretilende Çözünürlük, Özgül Ağırlık, DönelViskozimetre (RV), Dinamik Kesme Reometresi (DSR), Dönel İnce Film Halinde Isıtma(RTFOT) ve Basınçlı Yaşlandırma Kabini (PAV) deneyleri yapılmıştır. Bitkisel Atık Yağkatkısının, bitümün işlenebilirliğini, yaşlanma direncini ve soyulma direncini artırdığıgözlemlenmiştir. Bu bağlamda, Bitkisel Atık Yağ katkısının, asfalt karışımların üretimindekolaylık sağlayacağı, karıştırma ve sıkıştırmada enerji tasarrufuna olanak sağlayabileceğisonuçlarına ulaşılmıştır. Diğer yandan, Bitkisel Atık Yağ katkısının, araştırılan katkıoranlarında, katkı oranının artmasıyla birlikte bitümün tekerlek izi performansınındüşmesine ve sıcaklık hassasiyetinin artmasına neden olduğu da ulaşılan diğer sonuçlardır. In this thesis, new bitumen was produced by adding different amounts of vegetablewaste oil as additive to Styrene-Butadiene-Styrene (SBS) modified bitumen. The effect ofthe vegetable waste oil on the physical and rheological properties of SBS modifiedbitumens were investigated in the laboratory by using traditional and superpave methods.In the experimental study, vegetable waste oil was added to 5% SBS modified bitumen at1%, 3%, 5%, 7%, 9% by weight. Penetration, Softening Point, Ductility, Nicholsonstripping, Trichlorethylene Solubility, Specific Gravity, Rotational Viscometer (RV),Dynamic Shear Rheometer (DSR), Rolling Thin Film Oven Test (RTFOT) and PressureAging Vessel (PAV) experiments were performed on modified bitumen samples. It hasbeen observed that the vegetable waste oil additive improved the workability of bitumen,aging resistance and stripping resistance. In this context, it has been concluded that thevegetable waste oil additive will be able to provide convenience in the production ofasphalt mixtures and may provide energy saving in mixing and compacting. On the otherhand, it is also concluded that the contribution of the vegetable waste oil has led todecrease in rutting performance and increases temperature sensibility of bitumen as ratio ofvegetable waste oil increased.
Collections