Kutu kesitli ardgermeli köprülerin doğrusal ve doğrusal olmayan davranışlarının berlirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, Artvin-Erzurum karayolu üzerinde bulunan ardgerme tekniği ile inşa edilen kutu kesitli Budan köprüsünün doğrusal ve doğrusal olmayan analizleri, sonlu eleman yöntemi kullanılarak incelenmiştir. Köprünün sonlu eleman yöntemi için SAP2000 paket programı kullanılmış ve bu program yardımıyla, köprüye etkiyen yüklerle, yük birleşimleri oluşturulmuş ve en elverişsiz yüklemeye göre maksimum kesit tesirleri belirlenmiştir. Ayrıca doğrusal ve doğrusal olmayan yöntemlerden elde edilen büyüklükler karşılaştırılmıştır. Statik itme ve zaman tanım alanında analizler sonucu köprünün performans düzeyi, en büyük yerdeğiştirme ve en büyük taban kesme kuvvetleri belirlenmiştir. Bu tez çalışması dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; genel bilgiler, konuyla ilgili daha önce yapılan çalışmalar, formülasyon yöntemleri ve öngerilmeli köprülerin hesap ve tasarımı ile ilgili genel bilgiler verilmektedir. İkinci bölümde; köprünün geometrik özelliklerine, köprünün kesitlerine, malzeme özelliklerine, deprem yüklerine ve sonlu eleman modeline yer verilmektedir. Üçüncü bölümde; elde edilen bulgu ve irdelemelere yer verilmektedir. Dördüncü bölümde; çıkan sonuçlar değerelendirilerek bu sonuçlar ışığında önerilerde bulunulmuştur. Son olarak, referanslar ve özgeçmiş sunulmaktadır. In this thesis, linear and nonlinear analyses of post tensioned concrete box gieder Budan highway bridge located in Artvin-Erzurum are eveluated by finite element method. The SAP2000 package program was used for the finite element analyses of the bridge and combinations were made with loads that acted on the bridge and maximum cross sectional effects were determined accordings to the most critical loading. Morover, as a results of pushover and time history analyses, the seismic performance level, maximum displacement and maksimum base shear forces of bridge were determined. Values abtained from linear and nonlinear methods were compared. This thesis caontains four chapters. The first chapter include genral information, literatüre studies related to the topic, formulations methods related to design and calculation of prestressed bridges. The second chapter consists of information about geometric, cross section, material, applied loads and finite element model. The findings and investigations abtained from this studeis are given in the third chapter. The fourth chapter consist of results and suggestions in the light of findings and ivestigations. Finally, referances and Curriculum vitae are presented.
Collections