Search
Now showing items 1-6 of 6
Lise 2 kimyasal denge konusunun öğretiminde bilgisayar paket programları ile klasik yöntemlerin etkililiğinin karşılaştırılması
(2018-08-06)
Kimya ile ilgili kavramlar soyut ve öğrenci tarafından anlaşılması zor kavramlar arasındadır. Bu. nedenle kimya konularında kavram yanılgıları ve yanlış anlaşılmalar meydana gelmektedir. Kavramların öğretiminde karşılaşılan ...
Ortaöğretimin farklı seviyelerindeki öğrencilerin buharlaşma yoğunlaşma ve kaynama kavramlarını anlama düzeylerine ilişkin bir çalışma
(2018-08-06)
ÖZET Kavramlar soyut düşünce birimleridir ve öğrenciler tarafından anlaşılması zorluklarla karşılaşılmaktadır. Öğrencilerin ileri öğrenim seviyesinde aldıkları dersleri anlayabilmeleri, baza temel kavramların öğrenciler ...
Kimyasal reaksiyonlar ünitesindeki kavramların öğretimine yönelik rehber materyal geliştirilmesi ve uygulaması
(2018-08-06)
Derslerin planlanması ve sunulması aşamasında yararlanılan ders kitaplarının yetersizlikler içermesi, öğretmenlerin yardımcı kaynaklara ihtiyaç duymalarına sebep olmaktadır. Bu çalışmada, lise 2 kimya müfredatında yer alan ...
Lise 1 ve 3 öğrencilerinin kimyasal bağlar konusundaki kavramları anlama seviyelerinin karşılaştırılması
(2018-08-06)
Kimya konuları, genel olarak maddenin iç yapısıyla ilgili olduğu için birçok soyut temel kavramdan oluşmaktadır. Kimyasal bağ konusundaki kavramlar kimyanın temel kavramları arasında yer almaktadır. Bu kavramlar; öğrencilerin ...
Lise 2. sınıf öğrencilerinin çözünürlük konusunu anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları
(2018-08-06)
ÖZET Kavramlar bilimsel bilgilerin yapı taşlarını oluşturan birimlerdir. Kavramların öğrenciler tarafından etkili bir şekilde anlaşılması onların yeni bilgileri yapılandırmasında çok önemlidir. Kimya alanında öğrencilerin ...
Sınıf öğretmen adaylarının kimya kavramlarını anlama düzeyleri ve karşılaşılan yanılgılar
(2018-08-06)
ÖZET Literatürde, sınıf öğretmenlerinin ilköğretim birinci kademe fen öğretimi hakkında ve temel fen kavramları ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıkları, hatta bazı fen kavramları ile ilgili olarak yanılgılar taşıdıkları ...