Lise 2 kimyasal denge konusunun öğretiminde bilgisayar paket programları ile klasik yöntemlerin etkililiğinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kimya ile ilgili kavramlar soyut ve öğrenci tarafından anlaşılması zor kavramlar arasındadır. Bu. nedenle kimya konularında kavram yanılgıları ve yanlış anlaşılmalar meydana gelmektedir. Kavramların öğretiminde karşılaşılan zorlukları aşmada, geleneksel yöntemlerin yetersiz kaldığı düşünülürse bu ihtiyacı karşılamada günümüzde en iyi yaklaşım bilişim teknolojilerinden imkanlar dahilinde faydalanmak olacaktır. Bu çalışmanın amacı, kimya için hazırlanan bilgisayar destekli öğretim (BDÖ) yazılımım lise 2 kimya müfredatında yer alan `Kimyasal Denge` konusuna uygulayarak öğrenci başarısına, kavram öğrenimine ve öğrencilerin kimyaya karşı tutumlarına etkisini incelemektir. Araştırmada kontrol gruplu yarı deneysel metodoloji kullanılmıştır. Uygulamalar lise 2 düzeyinde biri kontrol (N=17) ikisi deney (Nı= 20 ve N2=22) olmak üzere üç grup üzerinde toplam 59 öğrenci ile yürütülmüştür. Deney gruplarında BDÖ yazılımıyla kimyasal denge ünitesi işlenirken, kontrol grubu alışılagelmiş öğretimine devam etmiştir. Öğrencilerin başlangıç seviyelerini ve belirlenen BDÖ materyalinin uygulanması sonrasındaki ilerlemelerini tespit etmek için `Kimyasal Denge Kavram Testi` ve `Kimya Dersine Karşı Tutum Ölçeği` ön ve son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca öğrencilerle mülakatlar yapılarak kimyasal denge konusu ile ilgili sahip oldukları kavram yanılgıları tespit edilmiştir. Ön test olarak uygulanan araçlardan elde edilen bulgular üzerine F testi uygulanmış, hem tutumlar hem de kimyasal denge ile ilgili ön kavramlar bakımından p<0,05 düzeyinde gruplar arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Son testlerden elde edilen bulgulara Tukey testi uygulandığında, deney grupları lehine öğrencilerin kavramsal öğrenimlerinde manidar farklılık bulunmuştur. Ancak bununla birlikte, deney gruplarında da yanılgılara rastlanmıştır. Yanılgıların giderilmesi için yazılımın içeriğinde gerekli düzenlemeler yapılması veya yeni yazılımların hazırlanması gerekmektedir. Anahtar Kelimeler: Kimya Eğitimi, Kimyasal Denge, Bilgisayar Destekli Kimya Öğretimi, Kavram Öğretimi, VI A Comparison of the Effects of Traditional Methods and CAI in Teaching Chemical Equilibrium at Secondary School There are many abstract concepts in chemistry. Because of their abstract nature, they are difficult for pupils to be understood. Therefore, misconceptions and alternative frameworks occur in chemistry. One of the best approaches to overcome obstacles is to benefit from the information technology. The aim of this study is to examine the effect of CAI on pupils' achivement, concept learning and their attitudes towards chemistry. Quasi experimental research methodology with a control group was used in this study. The study was carried out with 59 pupils. The pupils were divided into three groups: one control group (N: 17) and two treatment groups (Ni: 20 and N2: 22). While the chemical equilibrium unit was taught with CAI in treatment groups, the control group went on its traditional instruction, simultaneously. `Chemical Equilibrium Concept Test` (CECT) and `Attitude Scale Towards Chemistry` (ASTC) were developed and implemented as pre and post tests to designate the beginning level of pupils and their improvements after the treatment. When groups were compared with F test, at the pre test no significant difference was found among the groups (p<0.05) as regards both CECT and ASTC. However, post test results showed that there is significant difference among pupils (p<0,05) in favor of treatment groups. Regardless of the fact that treatment groups are more successful, they showed some specific misconception, as well. To remove these misconceptions, the software used should be improved or some new software should be developed. Key Words: Chemistry Education, Chemical Equilibrium, Computer Aided Chemistry Instruction, Concept Teaching. VII
Collections