The effects of WebQuest - supported critical thinking instruction on the critical thinking disposition level and L2 writing performance of Turkish pre - service EFL teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, WebQuest destekli eleştirel düşünme eğitiminin Türk İngilizce öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilim seviyelerine ve İngilizce yazma becerilerine etkilerini araştırmaktır. Ayrıca, bu uygulama sonucunda öğretmen adaylarının eleştirel düşünme algılarında herhangi bir değişiklik olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmış ve bu doğrultuda katılımcıların uygulama hakkındaki görüşleri alınmıştır. Çalışma, aşağıdaki soruları yanıtlamayı amaçlamaktadır.1. WebQuest destekli eleştirel düşünme eğitimi İngilizce öğretmen adaylarının, a. eleştirel düşünme eğilim seviyelerinde anlamlı bir farklılığa neden olacak mıdır? b. İngilizce yazma becerilerinde anlamlı bir farklılığa neden olacak mıdır?2. Çalışma sonunda, İngilizce öğretmen adaylarının eleştirel düşünme algılarında değişiklik olacak mıdır?3. İngilizce öğretmen adaylarının WebQuest destekli eğitime ilişkin görüşleri nelerdir?Çalışma verileri İstanbul, Türkiye'deki bir devlet üniversitesinde eğitim alan 1. sınıf İngilizce öğretmen adaylarından toplanmıştır. Toplamda 60 katılımcıdan 30'u deney grubu olarak belirlemiş ve bu grup WebQuest destekli eleştirel düşünme eğitimi almıştır. Kalan 30 katılımcı kontrol grubu olarak belirlenmiş ve bu grup geleneksel eğitim almıştır. Bu çalışma 6 hafta sürmüş ve veriler California Eleştirel Düşünme Eğilim Ölçeği'nin (Facione & Facione, 1992) Türkçe versiyonu Kökdemir, 2003), öğretmen adaylarının tartışmacı tarzdaki komposizyonları, WebQuest Görüş Anketi (Prapinwong, 2008), ve odak grup görüşmeleri yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen bulgular, WebQuest destekli eleştirel düşünme eğitiminin, öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilim seviyelerinde ve İngilizce yazma becerilerinde istatistikî açıdan anlamlı farklılıklar oluşturduğunu göstermiştir. Bunun yanı sıra, öğretmen adayları WebQuest destekli öğrenmeye yönelik olumlu görüşler bildirmiş ve adayların neredeyse tümü gelecekteki sınıflarında bu yöntemi kullanabileceklerini belirtmiştir. Ayrıca, çalışma sonunda öğretmen adaylarının eleştirel düşünme farkındalıklarının arttığı saptanmıştır.Sonuç olarak, WebQuest destekli eleştirel düşünme eğitiminin, eleştirel düşünme eğilim seviyesini ve İngilizce yazma becerilerisini geliştiren etkin bir yaklaşım olarak benimsenebileceği görülmüştür. The aims of the present study is to examine the effects of WebQuest-supported critical thinking instruction on the critical thinking disposition levels and L2 writing performance of Turkish pre-service teachers (PTs) of English; to determine whether receiving WebQuest-supported critical thinking instruction leads to a change in the PTs' understanding of critical thinking; and finally to investigate the PTs' perceptions of the WebQuest integration. The following research questions are addressed:1. Will there be a statistically significant difference between the Turkish PTs of English who receive traditional instruction and those who receive WebQuest-supported critical thinking instruction in terms of their: a. critical thinking disposition levels? b. L2 writing performance?2. Will there be a change in the PTs' understanding of critical thinking at the end of the study?3. What are the PTs' opinions about the WebQuest-supported instruction?Data were collected from 60 freshman Turkish PTs of English studying at a state university in Istanbul, Turkey. A total of 30 PTs were assigned to the experimental group and received WebQuest-supported critical thinking instruction. On the other hand, 30 PTs were assigned to the control group and received traditional instruction. The study lasted 6 weeks and data were collected by means of the Turkish version (Kökdemir, 2003) of the California Critical Thinking Disposition Inventory (Facione & Facione, 1992), PTs' argumentative essays, the WebQuest Opinion Survey (Prapinwong, 2008), and focus group interviews. Findings revealed that the WebQuest-supported critical thinking instruction produced statistically significant differences in the PTs' critical thinking disposition level and L2 writing performance. Also, the PTs reported relatively positive perceptions towards WebQuest learning and almost all of them stated that they would implement WebQuest in their future teaching career. Finally, it was found out that the PTs demonstrated clearer awareness of critical thinking at the end of the study.Hence, the results of the study indicated that WebQuest-supported critical thinking instruction can be utilized as an effective teaching method promoting critical thinking disposition level and L2 writing performance in education.
Collections