Değerler eğitimi bağlamında Aytül Akal`ın çocuk romanlarının analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada Aytül Akal'ın 2015 yılına kadar yayımlanmış çocuk romanlarının içerdiği değerleri ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında aşağıdaki sorulara cevap aranmıştır:1.Aytül Akal'ın çocuk romanları, MEB kaynaklarında yer alan hangi değerleri içermektedir?2.Aytül Akal'ın çocuk romanlarındaki değerler, Schwartz'ın Değer Sınıflandırmasına göre nasıl bir dağılım göstermektedir?3.Aytül Akal'ın çocuk romanlarındaki değerler nelerdir?Araştırmada doküman inceleme tekniği kullanılmıştır. Akal'ın çocuk romanları yayınevlerinden temin edilmiştir. Eserler; Ortaokul Sosyal Bilgiler ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programı'ndan, Değerlerler Eğitimi Yönergesi'nden yola çıkılarak tespit edilen 44 değer Schwartz'ın Değer Sınıflandırmasına göre sınıflandırılarak incelenmiştir. Romanlarda bulunan değerlere ait tablolar oluşturulmuştur. Tablolardan yola çıkılarak eserlerde değerler eğitimine ait unsurlar yorumlanmıştır.Araştırmanın sonucuna göre Akal'ın çocuk romanlarında Schwartz'ın Değer Sınıflandırmasından en çok İyilikseverlik ve Geleneksellik değer grubuna ait alt değerlere rastlanmıştır. Alt değer olarak ise en çok sevgi değerine ait ifadelere rastlanmıştır. Sevgi değerinden sonra sırasıyla romanlarda işlenme sıklığı en çok olan değerler şunlardır: sorumluluk, saygı, arkadaşlık-dostluk, doğruluk- dürüstlük, şefkat-merhamet, yardımseverlik. Romanlarda işlenme sıklığı en az olan değerler ise şunlardır: bağımsız ve özgür düşünebilme, girişimcilik, iletişime açıklık, kanaatkârlık, özgüven, selamlaşmak, vatanseverlik.Anahtar kelimeler: Değer, Değerler Eğitimi, Edebiyat, Çocuk Romanı, Aytül Akal,Schwartz‟ın Değer Sınıflandırması. In this research, it is aimed to reveal the value of Aytül Akal's published children's novels until 2015. Answers were searched for the following questions within the scope of the research:1. Which values do Aytül Akal's children's novels include that are on the sources of the MEB?2. What kind of distribution do the values of Aytül Akal's children novels show according to the Schwartz's Value Classification?3. What are the values in Aytul Akal's children's novels?Document review techniques were used in the study. Akal's children's novels were procured from publishers. Literatures were examined based on the 44 values of Schwartz's Value Classification that are determined according to the Value Education Directives, being to relevant secondary school Social Science and Religious Culture and Ethics Education Programs. Tables of values in the novels were created. In the works, the factors of values education were interpreted based on created tables.According to the results of the research, sub values of the the value group of Benevolence and Traditionality, from Schwartz's Value Clasification was encountered mostly in Akal's children's novels. As a sub value, it is encountered mostly the expressions belong to affection value. After messages of affection value, following messages were often encountered; responsibility, respect, friendship, truthfulness-honesty, compassion-mercy, helpfulness. The values that have the fewest messages were in the novels:independent and free thinking, entrepreneurship, communication openness, thriftily, self-confidence, greeting, patriotism.Keywords: Value, Values Education, Literature, Children‟s Novel, Aytül Akal,Schwartz's Value Classification
Collections