Müzik öğretmeni adaylarının mesleğe karşı tutum ve ders çalışma yaklaşımlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretmen adaylarının mesleğe karşı tutumları ve ders çalışma yaklaşımları onların akademik ve mesleki hayatları açısından önem arzetmektedir. Bu bağlamda müzik öğretmeni adaylarının mesleğe karşı tutumları ve kullanacakları ders çalışma yaklaşımı mesleki hayatlarını doğrudan etkileyebilecektir. Bu bilgiler ekseninde bu çalışmada müzik öğretmeni adaylarının mesleğe karşı tutumlarının ve ders çalışma yaklaşımları puanlarının tespiti, bu iki değişkenin ilişkisinin incelenmesi ve çeşitli bağımsız değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Araştırmanın verileri 2015-2016 eğitim-öğretim yılının bahar döneminde İstanbul, Bursa, Trabzon, Çanakkale, Van, Bolu, Malatya ve Erzurum illerinde bulunan üniversitelerin müzik öğretmenliği bölümünde öğrenim gören toplam 340 öğretmen adayından toplanmıştır. Öğretmen adaylarının mesleğe karşı tutum düzeylerini belirlemek için müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutum ölçeği, ders çalışma yaklaşımlarını belirlemek için ders çalışma yaklaşımları ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde nicel yaklaşım benimsenmiş olup analiz işleminde SPSS for Windows 20.0 paket programı kullanılmıştır.Tutum ile ilgili veriler incelendiğinde; müzik öğretmeni adaylarının müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutum düzeylerinin yüksek olduğu, ölçeğin tüm alt boyutlarının bu sonucu desteklediği görülmüştür. Müzik öğretmeni adaylarının ders çalışma yaklaşımları olan derin ve yüzeysel yaklaşıma yönelik puanlar incelendiğinde, yüzeysel yaklaşım puanının derin yaklaşım puanından biraz daha yüksek olması kaydıyla iki yaklaşım puanlarının da orta düzeyin üzerinde olduğu görülmüştür. Öğretmen adaylarının mesleğe karşı tutum düzeyleri ile ders çalışma yaklaşımları arasındaki ilişki incelendiğinde derin yaklaşım alt boyutunda pozitif yönde bir ilişki tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının mesleğe karşı tutumları bağımsız değişkenler açısından incelendiğinde; mezun olunan lise türü değişkeni ile arasında istatistiksel açısından anlamlı fark bulunamadığı; sınıf derecesi, cinsiyet, öğretmen olma isteği, annenin eğitim düzeyi, babanın eğitim düzeyi ve ailenin aylık gelir düzeyi değişkenleri ile arasında anlamlı farklar bulunduğu tespit edilmiştir. Ders çalışma yaklaşımları bağımsız değişkenler açısından incelendiğinde; sınıf derecesi, babanın eğitim düzeyi ve annenin eğitim düzeyi değişkenleri arasında anlamlı farklar bulunmamış; cinsiyet, mezun olunan lise türü, öğretmen olma isteği, ailenin aylık gelir düzeyi değişkenlerinde ise anlamlı farklar tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Müzik eğitimi, Tutum, Ders ÇalıĢma YaklaĢımları In this context, music teacher candidates' attitudes towards the profession and the course study approach they use will directly affect their professional lives. According to this information, it was aimed to determine the attitudes of the music teacher candidates towards the profession and the scores of the study approaches, to examine the relationship between these two variables and to examine them according to various independent variables.Quantitative research has been adopted in the research. The data of the study were collected from a total of 275 teacher candidates who were educated in the music teaching departments of the universities in Istanbul, Bursa, Trabzon, Çanakkale, Van, Bolu, Malatya and Erzurum in the spring of 2015-2016 academic year. In order to determine the level of attitudes of the prospective teachers towards the profession, attitude scale was used for the music teaching profession, and the course study approach scale was used to determine the study approaches. In the analysis of the obtained data, a quantitative approach was adopted and SPSS for Windows 20.0 package program was used in the analysis process.Key Words: Music education, Attitudes, Studying Approaches
Collections