Lise 9-10-11. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi öğretmenini duygusal açıdan algılayışı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, lise 9-10-11. sınıflarda okuyan öğrencilerin beden eğitimi öğretmenini duygusal olarak algılayışı ve beden eğitimi öğretmeninin mesleki kişilik yeterliklerini nasıl algıladıklarını belirlemek amaçlanmıştır. Tarama modeline uygun olarak düzenlenen araştırmada aşağıdaki problem sorusuna cevap aranmıştır:Lise 9-10-11. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi öğretmenini duygusal açıdan algılayışı ve mesleki kişilik yeterlik algıları nasıldır?Araştırmanın evreni, İstanbul il sınırları içerisinde 2014-2015 eğitim-öğretim yılındaki lise 9-10-11. sınıflar oluşturmuştur. Bu doğrultuda araştırmanın örneklemine İstanbul ilinde, Anadolu yakasında, tesadüfi olarak seçilen 3'er ilçede, toplamda 6 devlet okulu ve özel okul öğrencileri, okul listesinden rastgele yöntemle belirlenen, okullarda isteyerek çalışmaya katılan 350 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada iki ölçek kullanılmış olup öğrenci, öğretmen ve okul bilgi formu kullanılarak veriler elde edilmiştir. Öğrencilerin beden eğitimi öğretmenini duygulsal açıdan algılayışını belirlemek için duygu durum profili (ESP-40), öğrencilerin beden eğitimi öğretmenini mesleki kişilik yeterliğini belirlemek için BMÖ mesleki kişilik yeterlik ölçeği kullanılmıştır.Lise 9, 10, 11. sınıflara uygulanan ölçekler toplandıktan sonra uygun biçimde doldurulup doldurulmadığı incelenmiş, uygun olan ölçekler için gerekli kodlamalar yapılıp elektronik ortama aktarılmıştır. Analiz kapsamında frekans tabloları, güvenilirlik analizi, Peorsan korelasyon analizi, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve LSD testi kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular şunlardır: Lise 9-10-11. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi öğretmenini duygusal olarak algılayışı pozitif olumlu olarak ortaya çıkmıştır. Mesleki kişilik yeterlik alt boyutlarından güdüleyici etkileşim, mesleki heyecan ve adanmışlık, insan onuruna saygı ve adalet, yansıtıcı etkileşim alt boyutlarını kısmen yeterli bulmuşlardır. Buna göre öğrenciler beden eğitimi öğretmeninin mesleki kişilik yeterliklerini ''kısmen yeterli'' olarak algılamışlardır.Anahtar Kelimeler: Duygu, mesleki kişilik yeterliği, beden eğitimi, beden eğitimi öğretmeni. In this research it is aimed to determine 9th, 10th and 11th graders' both emotional perception and professional personality competence perception of physical education teachers. Survey method was used and the answer of the following research question was sought: How is the 9th, 10th and 11th graders' both emotional perception and professional personality competence perception of physical education teacher?Research population was composed of 9th, 10th and 11th graders' living in İstanbul between the years of 2014-2015. Accordingly, 6 governmental and private schools were randomly selected from 3 randomly determined provinces in Anatolian side of İstanbul. Then, 350 students from these schools were randomly picked from the school list and then their consent to participate in the study was received. As to determine students' emotional perception of physical education teachers, Emotional State Profile Scale (ESP-40) and in order to identify students' professional personality competence perception of physical education teachers, Professional Personality Competence Scale (VPC) was used. Student, Teacher and School Information Forms were also used in the study. Before conducting statistical analysis these scales were checked lest there would be any missing data. Then, necessary coding procedures were executed for appropriate scales. Then, data obtained from these scales were transferred to electronic medium. Various quantitative analysis techniques (frequency tables, reliability analysis, Pearson correlation analysis, independent samples t test, one way ANOVA, LSD) have been used. According to findings, 9th, 10th and 11th graders' emotional perception of physical education teachers is positive. However, motivational interaction, professional excitement and dedication, respect for human dignity and justice, reflective interaction subscales of Professional Personality Competence have been evaluated as partially sufficient by the students. According to this, it can be said that students perceived professional personality competences of the physical education teachers as `partially sufficient`.Keywords: Emotion, Professional Personality Competence, Physical Education,Physical Education Teacher
Collections