Flüt eğitiminde ters yüz öğrenme modelinin öğrencilerin akademik başarıları motivasyonları ve performansları üzerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, `Ters-yüz Öğrenme Modeli` ile gerçekleştirilen bireysel çalgı flüt eğitimi derslerinin, öğrencilerin flüt dersi akademik başarısının, çalgı eğitimi dersine yönelik motivasyonunun ve çalgı performans başarısı düzeyinin arttırılmasında önemli bir etken olduğu düşünülmekte ve bu doğrultuda oluşturulan 10 haftalık ters-yüz öğrenme modeline dayalı öğretim programının, geleneksel öğretime kıyasla etkinliğinin sınanması amaçlanmaktadır.Araştırmada bu etkiyi tespit etmek amacıyla ön-test-son-test kontrol gruplu (gerçek-tam) deneysel desen kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu (n=30), 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Müzik Öğretmenliği Programı I. II. III. ve IV. sınıflarında öğrenim gören bireysel çalgı flüt eğitimi öğrencileri arasından seçilen 30 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubu, seviyelerine göre denklikleri göz önünde bulundurularak başlangıç (n: 10), orta (n: 10) ve ileri (n: 10) olmak üzere üç gruptan oluşturulmuştur. Bu açıdan çalışma grubunu oluşturan öğrencilerin seçiminde amaçlı örnekleme (Purposive Sampling) yöntemi kullanılmıştır. Bu örnekleme yöntemin kullanılmasında gözetilen durum da uygulamanın başlangıç, orta ve ileri seviyelerdeki öğrencilere yönelik etkisinin belirlenmek istenmesidir. Ardından deney ve kontrol grupları, başlangıç deney (n: 5), kontrol (n:5); orta deney (n: 5), kontrol (n: 5) ve ileri deney (n: 5), kontrol (n: 5) olmak üzere yansız atama yöntemiyle oluşturulmuştur. Deneysel çalışmalarda deney ve kontrol gruplarının yansız olarak atanması, çalışmaların geçerli sayılabilmesi için ön koşul niteliğinde görülmektedir. Çalışmada yine bu ön koşul göz önünde bulundurularak deney ve kontrol gruplarının denkliğini incelemek amacıyla bilişsel, duyuşsal ve devinişsel öğrenme alanlarına ilişkin iki gruba da uygulanan ön-testlerden de faydalanılmış ve deney ve kontrol gruplarının seviyelerinin denk olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın verilerini elde etmek için üç çeşit veri toplama aracı kullanılmıştır. Bunlar:1- Ön-test ve son-test için deney ve kontrol grubuna uygulanmış; geçerlik ve güvenirliği araştırmacı tarafından sağlanmış olan `Akademik Başarı Testi`. 2- Ön-test ve son-test için deney ve kontrol grubuna uygulanmış; geçerlik ve güvenirliği araştırmacı tarafından sağlanmış olan `Performans Gözlem Formu`3- Ön-test ve son-test için deney ve kontrol grubuna uygulanmış; Girgin (2015, s.1723-1736) tarafından geliştirilmiş olan `Bireysel Çalgı Dersi Motivasyon Ölçeği` dir.Araştırmanın problemi, ana hipotezleri ve alt hipotezleri çerçevesinde, çalışmadan elde edilen veriler bilgisayara ortamına aktarılarak istatistiksel çözümlemeler yapılmıştır. İstatistiksel çözümlemelerde frekans, yüzde ve aritmetik ortalama gibi tanımlayıcı istatistiklerden faydalanılmış; elde edilen veriler normal dağılım özellikleri göstermediği için parametrik olmayan Mann-Whitney U ve Wilcoxon İşaretli Sıralar testleri uygulanmıştır.Çalışmanın sonuçlarına göre; tüm seviye gruplarında deney grubu öğrencilerinin akademik başarı, performans başarısı ve çalgı dersine yönelik motivasyonlarında kontrol grubu öğrencilerine göre daha yüksek oranda ve anlamlı bir artış olduğu görülmüştür. Sonuç olarak, flüt eğitimi alan deney grubu öğrencilerine uygulanan ters-yüz öğrenme modeli etkinliklerine dayalı programın geleneksel öğretime kıyasla daha etkili ve geliştirici bir program olduğu tespit edilmiştir. This study is based on the thought that individual flute instrument training given through the flipped learning model is a significant factor in improving the students' academic success in flute education, their motivation for the instrument training course and success in instrument performance; and it aims to test the efficiency of the training program based on the 10-week flipped learning model compared to the traditional training method.The pre-test and post-test control group (true-full) experimental pattern was used in the research to determine this effect.The research's study group consists of 30 students selected among the students who take individual flute education in grades I. II. III. and IV. of Karadeniz Technical University Music Education Program, in spring semester of 2016-2017 academic year. The Study Group was divided into three groups based on their levels; as the starter (n:10), intermediate (n:10) and advanced (n:10) level groups. In this respect, the Purposive Sampling method was used in the selection of the students to be included in the study group. The reason for the use of the purposive sampling method was to determine the effect of the practice on the starter, intermediate, and advanced level students.Then, by using the random assignment method, the experimental and control groups were formed as the starter experimental (n: 5), control (n: 5); intermediate experimental (n: 5), control (n: 5) and advanced experimental (n: 5) and control (n: 5) groups.The random assignment of the experimental and control groups in experimental studies is a prerequisite for the studies to be valid. Taking this prerequisite into consideration, the pre-tests applied to both groups to study the equivalence of the experimental and control groups in cognitive, emotional and psychomotor learning domains were also used and the levels of the experimental and control groups were found to be equivalent. Three types of data gathering tools were used to obtain the research data. These were:1- The `Academic Success Test` applied to the experimental and control groups for the pre-test and post-test, validity and reliability of which was ensured by the researcher. 2- The `Performance Observation Form` applied to the experimental and control groups for the pre-test and post-test; validity and reliability of which was ensured by the researcher.3- The `Personal Instrument Course Motivation Scale` applied to the experimental and control groups for the pre-test and post-test, which was developed by Girgin (2015, pp. 1723-1736).The data gathered from the study within the framework of the research problem, the main hypotheses and sub-hypotheses were transferred to the computer environment and statistical analyses were performed. In statistical analyses, descriptive statistics such as the frequency, percentage, and arithmetic mean were used; and as the data gathered did not display a normal distribution, the non-parametric Mann Whitney-U and Wilcoxon Signed Rank tests were applied.According to the results of the study; at all level groups, the experimental group students' academic success, performance and motivation for the instrument course displayed a significant increase compared to the control group students. In conclusion; the training program based on the flipped learning model activities, which was applied to the experimental group students studying flute, was a more efficient and improving program compared to the traditional training method.
Collections