Görsel sanatlarda kolajın modern resim uygulamalarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Modern resim görsel sanatlar öğretmeni adaylarının yetkinliği açısından önemli bir yere sahiptir. Modern resmin düşünsel temellerini Sanayi Devrimi ile ilişkilendirebiliriz. Modern resmin sanayi devriminin getirdiği yeni toplumsal düzene sonucu ortaya çıktığı ileri sürülebilir. Yeni toplumsal düzen sonucunda resim sanatı kavram temelli bir anlayışa sahip oldu. Modern resim ile kolajın birbiriyle bağlantılı olduğu söylenebilir. Bu bağlamda kolajın modern resmi öğretmede önemli bir alan olduğu düşünülmektedir. Görsel sanatlar öğretmen adaylarının modernizme öykünen yapıtlar ortaya koyabilmeleri, kendilerinin de bu sanat alanını daha iyi özümsemesini sağlayacağı hem de modern sanatı öğrencilere daha yeterli bir biçimde öğretebilecekleri ileri sürülebilir. Bundan dolayı görsel sanatlar öğretmen adaylarının modern resmin düşünsel ve biçimsel boyutları hakkında farkındalık sahibi olması gerekmektedir. Söz konusu eğitim programlarında, anasanat Atölye derslerinde kolaja fazla yer verilmediği görülebilmektedir.Araştırmanın temel amacı, resim eğitimi alan öğrencilerin modern resmi ifade etme becerilerini geliştirmede kolajın etkisini biçimsel, düşünsel ve kalıcılık boyutlarıyla ölçmektir. `Görsel sanatlarda anlatım yöntemi olarak kolajın modern resim uygulamalarına etkisi`nin ölçülmesini amaçlayan araştırma nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması biçiminde desenlenmiştir. Araştırmanın katılımcıları Bir devlet üniversitesi eğitim fakültesi resim - iş öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören on bir üniversite 3.sınıf resim anasanat atölye öğrencisidir. Araştırma sekiz hafta süresince yürütülmüştür. Araştırma süresince öğrencilere modern resmin düşünsel ve biçimsel temelleri ve bu temellerle kolajın ilişkisi düz anlatımla aktarılmıştır. Araştırmanın verileri öğrenci günlüğü, haftalık ders değerlendirme formu, alan günlükleri, program değerlendirme formu ve görüşme ile toplanmıştır. Ayrıca; öğrencilerin uygulama öncesi, uygulama sırası ve uygulama sonrası yaptıkları resimlerin DPA (Dereceli Puanlama Anahtarı, rubric) ile değerlendirilerek toplanmış ve değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulguları, betimsel analiz ve öğrencilerin uygulama öncesi, uygulama sırası ve uygulama sonrası kolajla yaptıkları resimlerin DPA değerlendirmeleri sonucunda modern sanatı düşünsel ve biçimsel yönden yansıtma aşısından gelişme kaydettiklerini gözlemlemeye dayalıdır. Ayrıca uygulama bittikten üç ay sonra öğrencilerin yaptıkları resim ile uygulanan programın kalıcılığı DPA kullanılarak ölçülmüş, ve kolaj temelli etkinlik programının, öğrencilerin kalıcı bir biçimde modern sanatı yansıtan yapıtlar ortaya koymalarına yarar sağladığı görülmüştür. Modern painting has an important place in terms of the competence of visual arts teacher candidates. We can associate modern imaginary foundations with the Industrial Revolution. It can be argued that the modern picture emerges as the result of a new social order brought by the industrial revolution. As a result of the new social order, the art of painting has a concept-based understanding. It can be said that modern painting and collage technique are connected to each other. In this context, collage technique is thought to be an important area for teaching modern art. It can be argued that visual arts teacher candidates can reveal works that emulate modernism and that they can teach this art field better and teach modern art students more adequately. Therefore, visual arts candidates must be aware of the contemporary intellectual and formal dimensions of modern painting. It can be seen that in the education programs mentioned above, there is not much place for the collage technique in the main course workshops. The main purpose of the research is to measure the impact of the collage technique in terms of formal, intellectual and retentive dimensions, while improving the modern formal expression skills of the pupils receiving painting education. The research aimed to measure the `effect of collage technique on modern painting practices as a method of narration in visual arts` has been designed in the form of research from qualitative research methods. Participants of the study are eleven universities in a state university faculty of education, department of painting teacher education, 3.th class painting main workshop student.The study was conducted for eight weeks. During the course of the research, the students are conveyed the contemporary intellectual and formal basis of the modern painting and the relation of the collage technique on this basis The data of the study were collected by the student diary, weekly course evaluation form, field diaries, program evaluation form and interview. Also, the findings of the research are based on observing that students' development of the modern art in terms of intellectual and formal reflection as a result of the rubric evaluations of the pictures they made with pre-application, application order and post-application collage technique. In addition, three months after the end of the application, students' pictures and the persistence of the program applied were measured using rubric, and it was seen that the collage technique-based teaching program helped students to permanently display works reflecting modern art.
Collections