Gerçekçi matematik eğiminin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin dört işlem becerilerindeki hatalarının giderilmesine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada dört işlemde yapılan hataların Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) kullanılarak giderilmesi amaçlanmış, öğrencilerin dört işlemde yaptıkları hatalar belirlenmiş, yapılan dört işlem hatalarının giderilmesi sürecinde öğrencilerde yaşanan gelişim ve dört işlem hatalarının giderilme durumu tespit edilmiş, GME yaklaşımının dört işlem hatalarının giderilmesinde kullanımına dair öneriler sunulmuştur. Araştırma nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan eylem araştırması ile modellenmiştir. Çalışma grubunun oluşturulmasında amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılı bahar döneminde İstanbul ili Ümraniye ilçesinde yer alan bir ilkokulun dördüncü sınıfında öğrenim gören ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiş 5 kız, 5 erkek 10 öğrenci oluşturmuştur. Çalışma grubunu belirlemek için araştırmacı tarafından hazırlanan `Dört İşlem Hata Belirleme Formu` kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak, `Öğrenci Bilgi Formu`, `Dört İşleme İlişkin Klinik Görüşme Formu`, `Öğrenci Görüşme Formu`, `Gerçekçi Matematik Eğitimine İlişkin Görüşme Formu`, Öğrenci ve Araştırmacı Günlüğü`, `Öğrenci Ses Kayıtları` ve `Öğrenci Çalışma Yaprakları` kullanılmıştır. Çalışma grubu belirlendikten sonra uygulamadan önce ve sonra `Dört İşleme İlişkin Klinik Görüşme Formu` ve `Öğrenci Görüşme Formu` uygulanmıştır. Uygulama sonunda, `Gerçekçi Matematik Eğitimine İlişkin Görüşme Formu` uygulanmıştır. Uygulama sürecinde öğrencilerin dört işlemde yaptıkları hataların giderilmesi için çalışma grubuna GME ilkeleri doğrultusunda hazırlanan etkinlikler uygulanmıştır. Toplama ve çıkarma işleminde öğrenciler daha düşük, çarpma ve bölmede ise daha yüksek düzeyde hata yaptıkları ortaya çıkmıştır. Toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemlerinde öğrencilerin yaptıkları hatalar incelendiğinde hataların kaynağının işlemsel, kavramsal ve problem durumunu matematiğe aktaramamaktır. GME etkinliklerinin uygulanması sürecinde öğrencilerin hatalarında meydana gelen değişim incelendiğinde dört işleme ilişkin hataların düzelmeye başladığı ortaya çıkmıştır. Uygulama sonrasında ise öğrencilerin dört işleme ilişkin yaptıkları hata düzeylerinin düşük olduğu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin uygulama öncesi ve sonrasında yaptıkları hatalar incelendiğinde toplama işleminde bir öğrenci hariç bütün öğrencilerin hata sayılarının azaldığı ortaya çıkmıştır. GME dört işlemde hataları azalmasında etkili bir uygulamadır. Öğrencilerin GME'ye ilişkin görüşleri incelendiğinde, günlük hayatımızdaki matematiği ders içerisinde kullanmayı sağladığını, eğlenceli olduğunu, matematik dersini kolaylaştırdığını, gerçek hayattaki işlerimize yansıtmamız sonucunda kolaylık sağladığını, akılda kalıcı olduğunu, matematiği anlamayı kolaylaştırdığını ve derse karşı ilgiyi arttırdığını ifade etmişlerdir. The aim of this study was to correct the errors by applying the Realistic Mathematics Education (RME), identify the errors of students made in number operations, determine the development in the process of correcting errors and the situation of correcting errors, and offer some suggestions related to using RME in correcting errors of number operations. Action research method, one of the qualitative research design, was employed. The participants were determined by using criterion sampling method, one of the purposive sampling method. The participants of the study included 10 fourth grade students, 5 females and 5 males who were determined by using criterion sampling method, studying at a primary school in Ümraniye, one of the central districts of İstanbul, in the spring term of 2016-2017 education year. In order to determine the participants, `The Number Operations Determination Form` prepared by the researcher, was benefitted. `Student Information Form`, `Clinical Interview Form related to Number Operations`, `Student Interview Form`, `Interview Form related to Realistic Mathematics Education`, `Student and Researcher Diaries`, `Student Voice Recordings` and `Student Worksheets` were used as data collection instruments. After the participants were identified, `Clinical Interview Form related to Number Operations` and `Student Interview Form` were applied before and after implementation. At the end of the implementation, `Interview Form for Realistic Mathematics Education` was applied. During the implementation process, the activities prepared in line with the GME principles were applied to the participants in order to eliminate the errors that the students made in the number operations. It was found that students made errors in addition and subtraction process in a lower level, whereas they made errors in multiplication and division process in a higher level. When the errors made by the students in the addition, subtraction, multiplication and division processes were examined, it was seen that the source of the errors was operational, conceptual and not transferring the problem situation to mathematics. When the changes of students' errors which had occurred in the course of the implementation of the RME activities, it was found that the errors of number operations improved. After the implementation, it was seen that the error levels of the students in the number operations were low. When the errors made by the students before and after the implementation were examined, it was found that the error numbers of all students except the one student decreased in the addition process. RME was an effective method in the decreasing of errors in number operations. When students' opinions on RME were examined, they stated that RME enabled them to use Mathematics, which they used in their daily life, in their class, RME was funny, it made easy to learn Mathematics, RME also made it easy as a result of reflecting it on our real-life tasks, it was easy to remember, it made easy to understand Mathematics and it increased the interest to the lesson.
Collections