Yatak odası mobilyalarında renk tercihlerinin araştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mobilya hızlı tüketim ürünü olmadığından, tüketicilerin satın alma kararları; hangi mobilyanın alınacağını ve ne kadar ömür biçilerek satın alma kararının verileceğini içerir. Bu noktada, farklı seçme kriterleri bulunmakta olup renk bunlardan biridir. Bu çalışma; konut yatak odalarında kullanılan mobilyalarda, tüketicilerin renk tercihlerinin belirlenmesi amacı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma kapsamında, rengin kişi üzerindeki etkileri, yatak odası mobilyalarında kullanılan kaplama cinsleri ve tonları perspektifinde incelenmiş ve detaylandırılmıştır. Renk tercihlerinin belirlenmesinde, ahşap renkleri ile düz renkleri içeren renk kartelaları eşliğinde, tesadüfü örnekleme yöntemiyle seçilen 110 kişi ile yüzyüze görüşülerek anket uygulanmış ve veriler istatistiki olarak analiz edilmiştir. Araştırma verileri, yatak odası mobilyalarında kişilerin renk tercihlerinin demografik özelliklerle bağlantısını ortaya koymuştur. Bu çalışmayla elde edilen verilerin, yatak odası mobilyası üreten işletmelerin pazarlama stratejilerini belirlemelerine ışık tutabilecek bir içselliğe sahip olduğu öngörülmüştür. Because furniture is not a fast consumer product, purchasing decisions include what furniture to buy and how long it will take to make a purchasing decision. At this point, there are different selection criteria and the color is one of them. This study was carried out with the aim of determining the color preferences of consumers in furniture used in residential bedrooms. Within the scope of the research, the effects of the color on person were examined and detailed in terms of the types and tones of the coatings used in the bedroom furniture. In the determination of color preferences, a questionnaire was applied to 110 people selected by coincidence sampling method in the presence of color charts containing wood colors and plain colors, and data were analyzed statistically. The research data reveal the connection of the color preferences of the people in the bedroom furniture to the demographic characteristics. It is foreseen that the study data has an intrinsic value that can shed light on the marketing strategies of the bedroom furniture manufacturing firms.
Collections