5. sınıf öğrencilerinin görsel sanatlar dersine karşı tutumlarında sosyo-ekonomik düzeylerinin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, ortaokul 5.Sınıf öğrencilerinin görsel sanatlar dersine yönelik tutumlarında sosyo-ekonomik düzeyin etkilerinin incelenmesini kapsamaktadır.Çalışamada öncelikle sanat, eğitim, sanat eğitimi, gerekliliği ve amacı konuları üzerinde durulmuş, sanat eğitiminin okullardaki yeri, yaş grubu özellikleri ve çocuk resmi başlıkları altında tek tek ele alınmıştır. Ardından gelişimi etkileyen kalıtım, çevre ve aile gibi etmenlere değinilmiş ve bireysel farklılıklarda rol oynayan sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel düzeyler açıklanmıştır. Son olarak da öğrenme olgusu ve Maslow'un kendini gerçekleştirme kavramına değinilmiştir.Uygulama aşamasında 8 sorudan oluşan `Kişisel Bilgi Formu` ve 28 maddeden oluşan tek boyutlu `Görsel Sanatlar Dersine Yönelik Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Uygulama, İstanbul ili Kağıthane ilçesinden seçilen 3 ortaokulun 5. sınıfında öğrenim gören 300 öğrenci ile yapılmıştır. Elde edilen veriler, SPSS 23.0 for Windows programına aktarılarak analiz edilmiştir.Sonuç olarak araştırmaya katılan öğrencilerin görsel sanatlar dersine yönelik tutumları ile eğitim gördükleri okul, cinsiyet, anne-baba eğitim durumu, evin aylık geliri, evin mülkiyeti, öğrencinin odasının olup olmaması ve ailenin resim malzemelerini temin edip etmemesi değişkenleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Bu farklılaşma aylık geliri ve aile eğitim durumu daha yüksek, ev sahibi ve kendi odası olan öğrenciler ile cinsiyet bakımından kız öğrenciler lehine olmuştur. Öğrencilerin görsel sanatlar dersine yönelik tutumlarında sosyo-ekonomik düzeyin etkili olduğu sonucuna varılmıştır. The purpose of this study is to examine the impacts of socioeconomic status on the aspects of the attitude of the 5th Graders to the Visual Arts classes in Secondary School. This study primarily emphasizes on the subjects of art, education, art education. Besides, the position of art education in schools is discussed separately under the titles of the characteristics of different age groups and child painting. Family, environmental and genetic factors influencing personal development are mentioned, socioeconomic and sociocultural status having important roles on differences between individuals are clarified. The process of learning and Maslow's self actualization theory are last mentioned.During gathering information an 8-question ''Personal Information Form'' and a unidimensional 10-item ''Attitude Scale towards Visual Arts classes'' are used. This form and scale are applied to 300 students in the 5th grade chosen from 3 different secondary schools in Kağıthane, the district of Istanbul. The acquired data is analyzed by the program of SPSS 23.0 for Windows. Consequently, a statistically significant difference is found between these 300 students' attitude towards Visual Arts classes and the variables of their schools, gender, parents' educational background, monthly income of family, home ownership status, student's having his/her own room or not, family's capacity to provide painting material or not. This difference indicates that there is a relationship between socioeconomic status and the attitude towards Visual Arts classes.
Collections