Ortaokul 6. sınıf görsel sanatlar dersi kapsamında kendini ifade edebilme ve girişimcilik yeteneğinin geliştirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Görsel Sanatlar dersinde bireyin yapmış olduğu çalışmalar ve etkinlikler ile kendisini ifade edebilmesini sağlamaktır. Kendini ifade edebilme kavramı beraberinde girişimcilik özelliğini getireceğinden dersin uygulama aşaması bu doğrultuda hazırlanmıştır. Ders sürecinde öncelikle öğrencilerle örnek olarak Salvador DALİ'nin sanat eserleri incelenmiş, ardından kendi hayal dünyalarına yönelecekleri bir etkinlik yapılmıştır. Çalışmalarını tamamlayan öğrenciler başta gönüllülük esasına dayalı olarak yaptıkları resimleri sınıfta 'tahta' da arkadaşlarına sunmuşlardır. Bu süreçte öğrenciler kendi hayal dünyasını, düşüncelerini, arkadaşları ile paylaşmıştır. Bu deneyimin öğrencilerin üzerinde ki etkisini anlamak amacıyla bireysel görüşmeler gerçekleştirilmiştir.Araştırma Tekirdağ'ın Saray ilçesinin, Küçükyoncalı Ortaokulunda 6. sınıfı okuyan 14 öğrenci ile yapılmıştır. Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden olan eylem araştırması deseni kullanılmıştır. Eylem araştırması bireyler ile birebir çalışmayı sağladığından, verilere ulaşma açısından yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden, veri toplama sürecinde yararlanılmıştır. Verilerin analiz edilmesi sürecinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Öğrencilerle etkinlik sonrası yapılan görüşmeler kamera ile kayıt altına alınmış ve bu kayıtlar süreç içerisinde yazılı dökümler haline getirilerek araştırma soruları çerçevesinde yorumlanmıştır. Çalışmamızda yarı yapılandırılmış görüşme kayıtlarının dökümleri, öğrenci çalışma örnekleri ve literatür taraması gibi veri toplama araçlarından faydalanılmıştır. Araştırma verilerinin bulgularında genel olarak yapılan çalışma kapsamında öğrencilerin; resim sanatına karşı düşüncelerinin değiştiğini, kendi çizimlerine değer vermesi gerektiğini ve daha çok düşünerek neler yapabileceklerini keşfettikleri öğrenci yorumları arasında yer almaktadır. Aynı zamanda öğrenciler topluluk karşısına ilk çıktıklarında korku/utanma/heyecan gibi duyguları hissettiklerini ancak sonra düşüncelerini anlatınca rahatladıklarını belirtmişlerdir. Bu süreçte kendilerini rahat hissettirecek bir ortamın, birbirlerinin düşüncelerini bölmeden, alay etmeden, dinleyerek gerçekleşebileceğini fark ettiklerini ve ders öğretmeninin bu süreçte çok önemli bir yere sahip olduğunun üzerinde durmuşlardır.Sonuç olarak Görsel Sanatlar dersinin sadece biçimlendirme (resim yapma) basamağı ile uygulamada yer almaması gerektiği, öğrencilerin topluluk karşısında, yapmış oldukları çalışmaları sunarak, kendilerini ifade etme sürecinde ve girişimcilik boyutunda bu dersin bireye önemli değerler kazandırdığı görülmüştür. The objective of this study is to enable the individual to self-express together with the studies and activities in the Visual Arts lecture. As the concept of self-expression brings with it the characteristics of taking initiative, the stage of implementation for the lecture has been prepared along this direction. During the course of the lecture, first the art works of Salvador DALİ has been examined together with the students as an example and then an activity has been performed where they can turn to their own imaginations. The students who completed their studies voluntarily presented the pictures they made to their friends in the classroom at the `board`. The students shared their imaginations and ideas with their friends during this process. Individual interviews were made in order to understand the impact of this experience on the students. The research was made with 14 students at the 6th grade of Küçükyoncalı Secondary School in the Saray town of Tekirdağ. In the research action research pattern, one of the methods of qualitative research was used. As action research enables one-to-one study with individuals, semi-structured interview technique was used during the data collection process with regard to reaching data. During the process of analysing the data, descriptive analysis method was used. The interviews which were made with the students after the activity has been recorded by a camera and the transcriptions of these records were narrated and interpreted within the framework of the survey questions. In our study, data collection tools such as the transcriptions of the semi-structured interview records, student study samples and literature review were used. In the findings of the research data, the students in their comments stated in general that within the context of the study made, their opinions about art of painting has changed, they understood that they should value their drawings and they discovered the things they could do by thinking more. At the same time, the students said they felt feelings like fear/embarrassment/excitement when they first took the floor in front of the community but then they relaxed after explaining their ideas. They emphasized that they noticed an environment where they can feel themselves comfortable is possible when they listen each other's opinions without any interruption and mocking and the teacher of the course has great importance in this process. As a conclusion, it was seen that the lecture of Visual Arts should not only take place with the step of forming (painting) but this lecture contributes important values to the individual during the process of self-expression and with the dimension of initiative taking, when the students present their studies in front of the community.
Collections