Erzurum ili Pasinler ilçesinde tarım alet ve marinaların satın alınma kararları üzerinde etkili faktörler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Erzurum İli Pasinler ilçesindeki hayvansal ve bitkisel üretim yapan işletmelerin tarım alet ve makine satın alma kararları üzerindeki faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Pasinler ilçesine bağlı 65 mahalle ve köylerden seçilen 2805 işletmede 179 adet anket çalışması yapılmıştır. İlçede anket kapsamında incelenen işletmelerin, demografik ve sosyo-ekonomik profilleri, mevcut tarımsal mekanizasyon durumları tespit edilmiş olup, işletmelerin tamamının traktör sahibi olması tercih edilmiştir.Çalışmanın ikinci aşamasında işletme sahiplerinin tarım alet ve makinelerini satın alma kararları üzerinde etkili faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. İlçede, işletme sahiplerinin; tarım alet makine satın alma sebepleri, finans kaynakları, makine satın alırken karar verme tercihleri ve etkisi altında oldukları faktörler ile işletme sahibini etkileyen reklam ve tanıtım araçları incelenerek, tarım alet ve makinelerini satın alma kararları üzerinde etkili faktörler belirlenmiştir. Çalışma sonucunda işletme sahiplerinin tarım alet ve makine satın alma seçiminde dikkate aldıkları en önemli faktörler; işletme büyüklüğü, yakıt tüketiminden tasarruf düşüncesi, fiyat, kalite, broşürler, tarla tatbikatları, yakın çevre veya çevreden öğrenerek, aile bireylerinin tavsiyesi olduğu sonucuna varılmıştır. In this study, it was aimed to determine the factors on animal and plant purchasing decisions of the animal and plant production enterprises in Pasinler district of Erzurum Province. For this purpose, 179 surveys were carried out in 2805 enterprises selected from 65 neighborhoods and villages of Pasinler district. Demographic and socioeconomic profiles of the enterprises examined within the scope of the survey in the district, existing agricultural mechanization conditions have been determined and it has been preferred that all of the enterprises are owned by the tractor. In the second phase of the study, it was aimed to determine the factors affecting the purchase decision of the farm owners on agricultural machinery and machinery.In the district, business owners; the reasons for buying agricultural machinery, the sources of finance, the decision-making preferences and the factors under the influence of buying the machine and the advertising and promotion tools that affect the business owner were examined and the factors affecting the purchase of agricultural tools and machines were determined. As a result of the study, the most important factors that business owners consider in the selection of agricultural tools and machinery purchase; business size, fuel consumption savings idea, price, quality, brochures, field drills, close to the environment or by learning the environment, it is concluded that the advice of family members.
Collections