9.sınıf kimya dersi sıvılar konusunun 5E modeli ve TGA tekniği (tahmin-gözlem-açıklama) ile öğretiminin öğrencilerin başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kimya öğretiminde, sıklıkla uygulanan geleneksel öğretim yöntemleri ve ders kitapları öğrencilerin anlamada zorluk çektikleri konuları ya da sahip oldukları yanlış bilgilerini gidermede yeterli olamamaktadır. Öğrenciler için uygun ortamlar sağlanarak, keşif yolculuğuna çıkarılmalı ve öznel bilgilerini oluşturmalarına destek olunmalıdır. Yapılan çalışmalar, öğrenme sürecine aktif olarak katılan ve günlük hayatla bağlantılar kuran öğrencilerin daha iyi öğrendiklerini göstermektedir. Öğrencileri aktif katılıma yönelten yöntem ve tekniklere öğrenme halkası, 4E, 5E, 7E modelleri, analojiler, kavramsal değişim metinleri, çalışma yaprakları, TGA vb. örnek olarak verilebilir.Öğrencilerin günlük hayatla bağlantılar kurdukları konulardan birisi de sıvılardır. Öğrenciler sıvılar konusunu yorumlarken bazı kavramların tam karşılığını açıklayamamakta ve günlük hayat örneklerini verirken bu kavramları karıştırmaktadırlar. Bu sebepten araştırmanın problemini; 9.sınıf kimya öğretim programında yer alan maddenin halleri ünitesindeki sıvılar konusunu; yüzey gerilimi, adhezyon- kohezyon kuvvetleri, kılcallık ve viskozite başlıkları altında öğrencilerin aktif katılımına imkân sağlayan 5E modeli ve TGA tekniği kullanılarak öğretiminin öğrenci başarısına etkisinin incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırmada öntest - sontest kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmaya 9. sınıf aday gruplardan öntest puanları açısından aralarında anlamlı fark olmayanlar seçilmiş ve çalışma seçilen 3 grup ile tamamlanmıştır. Bu gruplardan biri kontrol grubu, diğer iki grup ise deney grubu olarak seçilmiştir. Deney gruplarının birinde dersler 5E Modeli ile diğer deney grubunda TGA Tekniği ile işlenmiştir. Kontrol grubunda ise dersler geleneksel yöntem ile işlenmiştir. Çalışma sonuçlarına göre, 5E Modeli ve TGA Tekniği ile öğretim yapılan grupların akademik başarıları, kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı derecede farklılaşmış fakat deney grupları arasında anlamlı bir farklılık oluşmamıştır. In chemistry teaching, traditional teaching methods that applied frequently and school textbooks are not sufficient enough for students to understand the difficult subjects or to eliminate the misinformation they already have. Students should be taken to their own journeys of exploration and they should be encouraged to create their own subjective knowledge provided with suitable learning environments. Studies show that learners who actively participate in the learning process and make connections with everyday life learn better. The learning circle, 4E, 5E, 7E models, analogies, conceptual change texts, worksheets, DOE, etc., can be given as examples for the methods and techniques that encourage the active learning.Liquids are one of the subjects in which students can connect with everyday life. When comprehending liquids, students are unable to give the exact explanations of some concepts and they make mistakes when giving examples from the daily life. In the 9th Grade Chemistry teaching program, `surface tension`, `adhesion, cohesion forces`, `capillarity` and `viscosity` are some topics of `Liquids` which is included in the in the unit of `States of Matter`. Thus, the aim of this research is to examine the effects of teaching these topics using the 5E model and DOE technique on the success of students. A Quasi- experimental model with pretest - posttest control groups was used in this study. Those who did not have a significant difference in terms of pre-test scores among the 9th grade candidate groups were chosen and the study was completed with 3 groups chosen. One of these groups was selected as the control group and the other two groups as the experimental group. In one of the experimental groups, lessons were taught by 5E Model and in the other experimental group by DOE Technique. In the control group, lessons were taught by the traditional method. According to the results of the study, the academic achievement of the groups with 5E and DOE techniques differed significantly compared to the control group students, but there was no significant difference between the experimental groups.
Collections