Görsel sanatlar öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik içerik bilgisi öz yeterlikleri ile medya ve teknolojiye yönelik tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın genel amacı, görsel sanatlar öğretmen adayları ve öğretmenlerinin görsel sanatlar teknolojik pedagojik içerik bilgisi öz-yeterlik düzeyleri ile medya ve teknoloji kullanımı ve tutumu arasındaki ilişkinin incelenmesidir. İlişkisel tarama modeli ile yürütülen çalışmada veriler `GS-TPİB Öz-Yeterlik Ölçeği` , `Medya ve Teknoloji Kullanımı ve Tutumları` ve `Kişisel Bilgi Formu` ile elde edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu (örneklem) 2018-2019 yılı bahar döneminde öğrenim gören ve öğretmenlik yapan 55 öğretmen adayından oluşmaktadır. Katılımcılar uygun (kolay ulaşılabilir) örneklem yoluyla belirlenmiştir. Elde edilen veriler, SPSS paket programı aracılığıyla yüzde, frekans, aritmetik ortalama, İlişkisiz Örneklemler İçin T-Testi, İlişkisiz Örneklemler Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), puan değerleri arasındaki ilişkileri belirlemek için Pearson Momentler Çarpımı ve gibi istatiksel yöntemler kullanılarak analiz edilmiştir. Ayrıca ANOVA analizleri sonucunda ortaya çıkan anlamlılık düzeyinin yönünü belirlemek için ise Tukey Post Hoc analiz yöntemi kullanılmıştır. Anahtar Sözcükler: Görsel sanatlar, teknoloji, medya, öz-yeterlik. The aim of this study is to investigate the relationship between visual arts teacher candidates 'and teachers' visual arts technological pedagogical content knowledge self-efficacy levels and media and technology usage and attitudes. In the study conducted with the relational screening model, the data were obtained with `VA-TPACK Self-Efficacy Scale`, `Adapting the Media and Technology Usage and Attitudes Scale` and `Personal Information Form`. The study group (sample) of the study consisted of 55 candidate teachers who were studying and teaching in the spring term of 2018-2019. Participants were identified by appropriate (easily accessible) sample. The data obtained were analyzed by using SPSS package program by using statistical methods such as percentage, frequency, arithmetic mean, T-Test for Unrelated Samples, One-Way ANOVA, ANOVA and Pearson Product Moment Multiplication. In addition, Tukey Post Hoc analysis method was used to determine the direction of the significance level that results from ANOVA analysis.Key Words: Visual arts, technology, media, self-efficacy.
Collections