Çocukların yaşam alanlarında elde ettikleri imgelerin sanat uygulamalarına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETÇOCUKLARIN YAŞAM ALANLARINDA ELDE ETTİKLERİ İMGELERİN SANAT UYGULAMALARINA ETKİSİNİN İNCELENMESİBu araştırmada, çocukların yaşam alanlarında elde ettikleri imgelerin sanat uygulamalarına etkisi incelenecektir. Bu amaçla 7. Sınıf öğrencisinde' görsel kültürün çocukların elde ettikleri imgelere ve yaratıcılığa katkıları nelerdir?' sorusuna cevap aranacaktır.İnsan yaşamını şekillendiren kültür ve sosyal çevrenin yaşamı algılamadaki büyük etkisi ve görsel sanatlar dersine olan yansımaları öğrencilerin yaptıkları resimler aracılığıyla belirlenebilir. Çocuğun yaşadığı sosyal çevre onun edindiği görsel bellek olarak resmine yansıyacaktır. Ortaokul çağında bulunan çocuklarda yaşam alanlarından edindikleri görsel imgeler ilkokul çağından beri gelişme içindedir. Bu imgeler, görsel sanatlar dersinin genel amaçları içinde çocuğun her alanda kullanabileceği yaratıcılığını destekleyebilir. Bu bağlamda sanat eğitimcilerinin dikkatli olmaları ve çocuğun yaşadığı bölge ve çevresiyle bağlantı kurmasına, imgeleri algılamasına özen göstermesini sağlamaları gerekmektedir. Böylesi hedeflere ulaşmadaki zorluklar Türkiye gibi yabancıların yaşamasına kısıtlama getirmeyen ülkeler için zor değildir. Dolayısıyla öğrencilerin farklı bakış açılar kazanabilmelerinde, yaratıcılıklarını desteklemekte yardımcı olacak imge yansıtmak içerikli çalışmaların olumlu sonuç alınabileceği umulmaktadır.Anahtar Kelimeler: Sanat, Yaratıcılık, Çocukların Yaşam Alanları, İmge, Sanat Uygulamaları. ABSTRACTINVESTIGATION OF THE IMPACT OF IMAGES THAT THE CHILDREN OBTAINED IN LIFE AREAS ON ART APPLICATIONSIn this study, the effects of images acquired by children in their living spaces on art practices will be examined. For this purpose, in the 7th grade student, 'What are the contributions of visual culture to children's imagery and creativity?' the answer to thequestion.The effects of cultural and social environment that shape human life on perception of life and their reflections on visual arts course can be determined through the paintings of the students. The social environment in which the child lives will be reflected in his picture as the visual memory he has acquired.The visual images acquired from the living spaces of children in secondary school age have evolved since primary school age. These images can support the creativity that the child can use in all areas for the general purposes of the visual arts course. In this context, art educators should be careful and make sure that the child connects with the region and environment where he / she lives and takes care to perceive the images. difficulties in reaching such goals as Turkey is not difficult for countries to restrict foreigners to live. Therefore, it is hoped that studies with content reflecting the images that will help support their creativity can be positive results for students to gain different perspectives. Key Words: Art, Creativity, Living Spaces of Children, Image, Art Applications.
Collections