Marmara Üniversitesi Tarih Öğretmenliği Programı lisansüstü eğitim süreçlerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada M.Ü. Tarih Öğretmenliği lisansüstü programlarının eğitim süreçleri incelenmiş ve öğrenci görüşlerine yer verilmiştir. Tarihin neden öğretildiği ve amaçlarının neler olduğuna, aynı zamanda tarih öğretiminin Türkiye'deki gelişimi ile ilgili literatür taraması yapılmıştır. M.Ü. tarih öğretmenliği lisansüstü programının nasıl ve ne zaman açıldığı ile ilgili Enstitü dokümanları kararlar ve yönetmelikleri incelenmiştir. Bu alanın daha önceki program başkanları, ders vermiş ve vermekte olan öğretim üyeleri, alanda verilmiş ve halen verilmekte olan dersleri, programın lisansüstü öğrenci alımı kriterleri ve değerlendirme şartları, bu programda şuan kayıtlı öğrenci sayıları ve yıllar bazında mezun olmuş kişiler ve çalışılmış tezler araştırılmıştır. Bu araştırma programa dair algıları ortaya çıkarmak için Tarih öğretmenliği lisansüstü programa kayıtlı 21 öğrenci ile yüzyüze görüşülmüştür. Toplanan veriler nitel araştırma yöntemlerinden durum analizi ile ortaya konmuştur. Verilen bilgiler doğrultusunda tartışma ve sonuca ulaşılmıştır. Son olarak ise öneriler ve tavsiyeler ile çalışma tamamlanmıştır.Anahtar Kelimeler: M.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih öğretmenliği lisansüstü programı, Tarih öğretmenliği lisansüstü öğrencileri In this research, M.Ü. The history of graduate programs in History Teacher Education was examined and students' opinions were included. What's that in the history of the cause and purpose of teaching, but also to literature related to the development of history teaching in Turkey. MU The decisions and regulations of the Institute documents about how and when the history teaching graduate program was opened were examined. Earlier program heads, lecturers and lecturers in this field, the courses given and still being taught in the field, the criteria for the admission of graduate students to the program and the requirements for evaluation, the number of students enrolled in this program and graduates in years and studied theses were investigated. In order to reveal the perceptions of the program, 21 students enrolled in the history teaching graduate program were interviewed face to face. The collected data were presented by case analysis, one of the qualitative research methods. Discussion and conclusions were reached in accordance with the information provided. Finally, the study was completed with recommendations and recommendations.Keywords: M.Ü. Institute of Educational Sciences, Graduate program in history teaching, Graduate students in history teaching
Collections