Browsing TEZLER by Author "Usluel, Yasemin"
Now showing items 1-17 of 17
-
Ağ günlük uygulamasının yansıtıcı düşünme becerisi üzerine etkisi
Bayrak, Fatma (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada ağ günlük uygulamasının, öğrencilerin yansıtıcı düşünme becerilerinde bir farklılık yaratıp yaratmadığının incelenmesi ve öğrencilerin bu uygulama ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ... -
Bilgi ve iletişim teknolojileri kabul ve kullanımı birleştirilmiş modelinin değişkenlerine göre öğretmenlerin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımlarının incelenmesi
Koca, Meltem (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-14)Bu çalışma Venkatesh ve diğerlerinin (2003) teknolojinin kabul ve kullanımıbirleştirilmiş modelinin ortaya koyduğu değişkenleri ele alarak, öğretmenlerin bilgi veiletişim teknolojilerini (BİT) kullanımlarını ve BİT kullanma ... -
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonunun etkinlik kuramına göre incelenmesi
Demiraslan, Yasemin (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜRECİNE ENTEGRASYONUNUN ETKİNLİK KURAMINA GÖRE İNCELENMESİ Yasemin DEMİRASLAN ÖZ Bilgi ve iletişim Teknolojilerinin (BİT) öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonunun Etkinlik ... -
Bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme ortamlarında öğretmenin değerlendirmesini temel alarak yazar katkısının ağırlıklandırılması için bir araç geliştirme
Akbal, Sedat (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, öğretmen değerlendirmesini temel alarak vikilerde nitelikli yazar katkısını değerlendirmek için bir araç geliştirmek amaçlanmıştır. Ayrıca, bir ders bağlamında viki üzerinde gerçekleştirilen işbirlikli ... -
Bir ağsal öğrenme ortamında öğretmen adaylarına verilen bit entegrasyonu eğitiminin etkililiği
Mumcu Kuşkaya, Filiz (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarına bir ağsal öğrenme ortamı aracılığıyla BİT'in öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonuna yönelik verilen eğitimin etkililiğini incelemektir. Bu amaçla bir ağsal öğrenme ortamında ... -
Çevrimiçi işbirlikli öğrenme ortamlarında gerçekleşen bilgi yapılandırma süreçlerinde etkileşim ve katılım
Avci Yücel, Ümmühan (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı bir ders bağlamında geliştirilmiş olan çevrimiçi işbirlikli bir öğrenme ortamında üniversite öğrencilerinin bilgi yapılandırma süreçlerini, etkileşim ve katılımlarını ve aralarında nasıl bir ilişki ... -
Etkili matematik öğretimi için bit entegrasyonu model önerisi
Yildiz, Bahadir (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı tasarım tabanlı araştırma modeli çerçevesinde, 5E öğrenme döngüsü modeline göre hazırlanmış BİT Entegrasyonu sağlamaya yönelik hazırlanan bir öğrenme ortamında, öğretmen adaylarının etkili matematik ... -
İlköğretim öğrencilerinin Web 2.0 kullanım amaçları ve eğilimlerinin belirlenmesi
Altintaş, Ayşe (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada informal öğrenme yaklaşımı temel alınarak, öğrencilerin, Web 2.0 uygulamalarını kullanım amaçları ve eğilimlerini belirlemek amaçlanmıştır.Bu amaçla, Türkiye?de farklı ilköğretim okullarında 6, 7 ve 8. sınıflarda ... -
İnformal öğrenme bağlamında öğrencilerin teknoloji kullanım durumları, beklentileri ve Web 2.0 uygulamaları konusundaki görüşleri
Atal, Deniz (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada informal öğrenme ve işbirlikli öğrenme yaklaşımları temel alınarak, öğrencilerin, Bilgi ve İletişim Teknolojilerini kullanım durumlarını ve derslerinde teknoloji kullanımı ile ilgili beklentilerini ortaya ... -
Mesleki ve teknik okullarda bilişim teknolojilerinin yayılımında algılanan özelliklere ve engellere ilişkin öğretmen görüşleri
Kuşkaya Mumcu, Filiz (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)MESLEKİ VE TEKNİK OKULLARDA BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN YAYILIMINDA ALGILANAN ÖZELLİKLERE VE ENGELLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ Filiz KUŞKAYA MUMCU ÖZ Araştırma mesleki ve teknik okullarda görev yapan öğretmenlerin bilişim ... -
Öğrencilerin bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme ortamlarına katılımlarının bilişüstü özelliklerine göre incelenmesi
Şenel, Hüseyin Can (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada öğrencilerin bilgisayar destekli işbirlikli öğrenme ortamlarına katılımları; katılımlarının bilişsel ve üstbilişsel açıdan niteliği ve bilişötesi farkındalıkları ile ilişkisi araştırılmıştır.Çalışma grubunu, ... -
Öğretmen adaylarının öğrenme ortamlarındaki etkileşim tercihleri ve denetim odağı
Ergü, Selen (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, öğretmen adaylarının, öğrenme ortamlarında etkileşim tercihleri ile bu tercihlerin cinsiyet, web kullanım düzeyi ve denetim odakları ile ilişkisi araştırılmıştır. Araştırma grubunu, Ankara Üniversitesi, Gazi ... -
Öğretmen adaylarının web`le ilgili bilişsel kapılmaları ve kabulleri
Kurt Vural, Funda (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalısma, ögretmen adaylarının web kullanımlarını ?Bilissel Kapılma Kuramı? ve?Teknoloji Kabul Modeli? çerçevesinde irdelemeye yönelik betimsel ve iliskisel birçalısmadır. Bu amaçla, ögretmen adaylarının demografik ... -
Sayısal uçurumun üniversite öğrencilerinin demografik özelliklerine göre incelenmesi
Bilgel Aşici, Tuğba (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, sayısal uçurumun erişim, kullanım ve okuryazarlık göstergeleri ile cinsiyet, gelir düzeyi, anne-baba eğitim durumu gibi demografik ve sosyoekonomik değişkenlerle ilişkisinin incelendiği ve sayısal uçurumun ... -
Sosyal ağların benimsenme süreci ve eğitsel bağlamda kullanımı
Mazman, Sacide Güzin (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Facebook'un eğitsel kullanımının açıklanmasına ilişkin bir yapısal eşitlik modeli test edilmiştir. Modelde Facebook'un eğitsel kullanımını (iletişim, işbirliği, kaynak/materyal) Facebook'un ... -
Uzaktan eğitim öğrencilerinin toplumsal yetenekleri ve memnuniyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Bulut, Seda (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, uzaktan eğitim öğrencilerinin toplumsal yetenekleri ile memnuniyetleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır.Bu araştırma ilişkisel araştırma modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 2009?2010 ... -
Web tabanlı eğitsel arayüz ajanlarının öğrenci erişisine etkisi
Misirli, Özkan (HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ/Fen Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çevrimiçi ögrenme ortamları bireylere yer, zaman, mekan ve kisiden bagımsızıögrenme etkinlikleri sunar. Çevrimiçi ögrenmenin önemli bir parçası olan egitselarayüz ajanları, ögrenciler ile etkileserek sosyal ögrenme deneyimi ...