Bilgisayarla öğretimin matematik erişisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma, bilgisayarla öğretimin matematik öğre timi üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla Ankara'da bulunan Özel yükseliş Lisesi Orta Kısım üçüncü sınıf öğrencilerinden bir grup deney, diğeri ise kontrol grubu olarak seçilmiştir. Toplam 70 öğrenci üzerinde yürütülen araştırmada, öğ rencilerin bilişsel giriş davranışlarının ölçüsü olarak, bir önceki senedeki matematik dersi başarı notları ile birinci dönem matematik dersi notları alınmıştır. Araş tırmanın yürütüldüğü matematik dersi üniteleri ve bu üni telerde geliştirilmek istenen davranışların varlığını sınayabilecek nitelikteki soruları içeren başarı testi araştırmanın amacına uygun olarak araştırmacı tarafından hazırlanmıştır. Deneysel çalışmalar sürecinde, deney grubuna okulda bulunan bilgisayar sistemi kullanılarak seçilen matemetik dersi konuları Öğretilmiş, kontrol grubuna ise aynı konu lar geleneksel yöntemlerle gösterilmiştir. Her iki gruba da araştırmanın başında ön-test ve sonunda son-test veril miştir. Deney ve kontrol gruplarının bir önceki seneki mate matik dersi başarı notları ve birinci dönem matematik der si başarı notları açısından birbirleriyle eşit durumda 4142 oldukları yapılan analizler sonucunda ortaya çıkmış ve böy lece deney ve kontrol grupları arasında son-test puanları bakımından gözlenen farklar denel işlemin ürünü sayılmış tır. Eaşlangıçtaki erişi sıfır kabul edildiğinde, denel iş lemin ürünü sayılan bu ölçüler erişi Ölçüleri olarak alınmıştır. Araştırmanın denencesinde bilgisayarla öğretimin kulla nıldığı durumlardaki öğrencilerin erişileri ile geleneksel yöntemlerin kullanıldığı durumlardaki öğrencilerin erişileri arasında birinci grup lehine anlamlı bir fark olacağı ileri sürülmüştür. Yapılan analizler sonucunda deney ve kontrol gruplarında erişi olduğu ve bilgisayarın öğretim ortamına katılmasıyla deney grubu öğrencilerinin erişilerinde önemli derecede yükselme olduğu ortaya çıkmıştır. SUMMARY The purpose of this study is to determine the effects of computer instruction on the mathematics achievement. To serve the above purpose, some of the third grade stu dents of yükseliş College Secondary School in Ankara are selected and randomly assigned within two groups as experi mental and control group. The material used through out this piece of work consists of two units in Secondary School third grade mathematics course and a total of 70 students took place in the research. As a measure of the initial cognitive behaviour of the students the mathematics course final grades of the previous year and those of the first semester of this year are taken. The instructional materials and the tests were prepared by the researcher. Through the experimental studies, the experimental group of students are taught with the computer system and network readly mounted in the school. Same subjects are taught to the control group by the traditional method.. Both groups have undertaken a pre-test at the beginning of the second semester of 1986-87 and a post-test at the end of the same semester. Where as the both groups received the same concepts in mathematics, the experimental group was taught within a computer environment. 4344 The results of the comparison of the two groups in terms of the final scores of the previous year mathematics course and those of the first semester of this year have indicated that there were no significant differences between the groups at the start of the experiment. Thus, the differences between the groups related to the post-test scores and these are considered as the product of the treatment. The hypothesis of the study stated that the final achievement of the students who are subjected to a treatment with computer would be significantly higher than those who are not subjected to this kind of treatment. This expectation is clearly confirmed by the results of the study. The final achievement of the experimental group is significantly higher than the control group.
Collections