Hafif raylı sistemlerin Erzurum ili için incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hafif Raylı Sistemler uygulandığı şehirlerdeki trafik yoğunluğunu azaltarak şehrin çehresini değiştirmekte, modern yapıya ulaşmasına öncülük etmektedir. Tez çalışmasına konu olan Erzurum ili, ulaşım bağlantılarının kavşak noktası olması dolayısıyla bölgede önemli bir konumda olup kendine yakın bölgelerle olan bağlantıları ve bölgeler arasında geçiş noktası olması nedeniyle kent içi karayolları üzerinde trafik yoğunluğu oluşmaktadır. Bu çalışmada Erzurum ilinde oluşan trafik yoğunluğunu azaltmak üzere hafif raylı sistemlerin uygulanabilirliği incelenerek farklı güzergah alternatifleri belirlenmiştir. Belirlenen alternatifler için maliyet analizleri yapılarak sistemin uygulanabilirliği araştırılmıştır.Dünyada ulaşım sistemleri, hafif raylı sistemlerin gelişimi, uygulamaları belirtilerek çalışma bölgesi olan Erzurum ilinin coğrafi özellikleri, sosyoekonomik durumu, nüfusu, toplu taşıma ağı hakkında bilgiler verilmiştir. Mevcut yolculuk hacmi, zirve saatleri, yolculuk üretim çekim verilerine yer verilerek arzu hattı oluşumu, yolculuk, nüfus projeksiyonları oluşturulmuştur. Trafik zonları, yolculuk üretim- çekim verileri arzu hatları oluşumu, yolculuk ve nüfus projeksiyonları incelenmiş ve alternatif güzergahlar belirlenmiştir. Son olarak elde edilen veriler ve alternatifler kullanılmak suretiyle ekonomik fizibilite etüdü yapılmış, sonuçlar ve öneriler sunulmuştur. Light Rail Systems change the face of the city by reducing the traffic density in the cities where it is applied and lead the way to reach modern structure. The city of Erzurum, which is the subject of the thesis, has an important position in the region thanks to the intersection point of the transportation connections. Erzurum's cross- domain location and being transit point between the regions cause traffic density on urban highways. In this study, different route alternatives were determined by examining the applicability of light rail systems in order to reduce the traffic density in Erzurum. The feasibility of the system was examined by making cost analyzes for the selected alternatives. Information about world transportation systems, development of light rail systems and its applications; geographical features, socioeconomic status, population and public transportation network of Erzurum province are given in this study. Current travel volume, peak times, trip generation attraction-data are included and desire line formation, trip and population projections are created in this work. Traffic zones, trip production-attraction data, desire line formation, trip and population projections were examined and alternative routes were determined. Finally, economic feasibility study was conducted by using the obtained data and alternatives and results and recommendations were presented.
Collections