Sağlık Bakanlığı hizmetiçi eğitim programlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Araştırma, Sağlık Bakanlığı 'nca hazırlanan 1989-1990- 1991 yılı sağlık hizmetleri sınıfı personeline sunulan hizmetiçi eğitim programlarının çağdaş program geliştirme ilkeleri olan eğitim ihtiyacının saptanması, hedefler ve davranışlar, içerik, eğitim ve sınama durumları yönünden incelenmesinden oluşmaktadır. Veriler Sağlık Bakanl ıgı *nın sağlık hizmetleri ile ilgili birimlerinden elde edilen 1989-1990-1991 yılları içerisindeki hi2metiçi eğitim : etkinliklerine ait dokümanlar aracılığı ile toplanmıştır. Hi2metiçi eğitim programlarının hepsi ortak karakteristiklere sahip öğelerden meydana geldiği için araştırmada evren ve örneklem tayinine gidilmemiştir. Araştırma sonunda kurumun hizmetiçi eğitim programı a- rı'nda; çağdaş program geliştirme ilkelerine uygun olarak eğitim ihtiyacının saptanmadığı, içeriğin ise; çağdaş program geliştirme ilkelerine uygun olarak düzenlendiği, hedeflerin saptandığı ancak hedef saptamada uyulması gerekli ilkelere tam uyulmadığı, davranışların ise hiç belirlenmediği, eğitim durumu öğesinin programlarda yer almadığı, ancak eğitim durumu içerisinde yer alan ögretme- yöntem ve teknikleri ile araç-gereçlere programlarda yer verildiği; sınama durumları bölümünün programlarda yer almadığı, başarıyı belirlemek için hazırlanan ölçme araçlarının ise geçerlilik ve güvenirliklerinin saptanmadığı bulguları elde edilmiştir. 11 SUMMARY The research, includes the contemporary curriculum development principles of in service training program which is prepared and applied for health service personnel by the ministery of health 1989-1990-1991. These prin ciples are determination of the educational need, objectives, behavioural objectives, content, learning and testing situations. The data have been collected from the documents on in-service training activities during 1989-1990-1991 which has been provided from the Health Ministry's department concerned with the health services. All of the in-service training programs are formed by components which have same characteristics so population and sampling assignment in the research has not been corried out. The result of the research shows that in the in- service training programs of the institution there is no appropriate determination of the educational need in line with the contemporary curriculum development program, but content has been arranged in accordance with the contem porary curriculum development program, objectives have been set out but it has not been conformed with the essen tial principles for setting out the objectives behaviours have not been determined learning situation has not taken part as the element in the programme where as training methods and techinques and materials which are included in the programme, and reliability and validity of the testing materials for achlevemant have not been determined.
Collections