The Theme of ambition and the implied counterpoints to this theme as revealed by some of Shakespeare`s characters in his plays
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
n ÖZET Shakespeare' in oyunları sadece Elizabeth çağının eğilimlerini yansıtmakla kalmaz aym zamanda büyük şairin insan ruhunun derinliklerine dalarak onun karanlık köşelerine uzanabilme yeteneğini yansıtır. ihtiras teması, özellikle Shakespeare' in iktidar hırsını ve tutkusunu işlediği tarihi oyunlarında ve büyük tragedyalarında son derece önemli, olay örgüsünü yönlendiren bir motiftir. Bu inceleme, Shakespeare' in oyunlarında kimi karakterlerde açığa çıkan ihtiras teması ve bu temaya eşlik eden belirgin temaları içermektedir. Söz konusu eşlik eden temalar çoğunlukla `öyle gibi görünmek ve gerçekte olmak`, `kendini saklama`, `gerçek ve görüntü` ve `vicdan` temalarından oluşmaktadır. Shakespeare müzik alanında gördüğümüz çoksesli bir doku örer gibi, ihtiras temasını besleyen bu eşlikçi temalara bir de karşıt temaları yani `dürüstlük`, `karakter bütünlüğü`, `bencil olmama` temalarını da ekleyerek çoksesli bir yapı oluşturmaktadır. Bu tezin amacı, ihtiras temasıyla ana temaya eşlikeden temaların nasıl örüldüğünü incelemektir. Bu tez Giriş, üç Ana Bölüm ve Sonuçtan oluşmaktadır. Ana bölümler, ihtiras temasının incelenmesinde oyunların kronolojik düzenini izlemektedir. Giriş bölümü, `ihtiras`m kavramının Elizabeth dönemi insanlarına ne ifade ettiğini, Bacon 'in `ihtiras` temasına bakışının ne olduğunu incelemektedir. Machiavell i 'nin XI Princioe'de belirttiği temel ilkeler, Elizabeth dönemi insanının Machiavell i 'ye özgü bu ilkeleri nasıl kavradığı, Castigl ione'nin XI Cortegiano adlı eserinde yansıttığı saray geleneğinin prensiplerinin ne olduğu incelenmiştir. Marlowe, Kyd ve Marston gibi Shakespeare' in çağdaşlarının oyunlarında görülen `hırslı karakter` Örnekleri bel irtilmiştir. Birinci bölümde, Shakespeare' in esinlendiği Vice karakteriyle Elizabeth sahnesinin popüler Machiavel hain tipinin etkileri incelenmiştir. Titus Andronicus. Altıncı Henrv ve üçüncü Richard oyununda ihtiras teması araştırılmıştır. ikinci bölüm ihtiras temasının daha insancıl bir perspektivden değerlendirildiği, özgün Machiavell i 'nin daha doğru anlaşılmış olduğunun yansıtıldığı oyunları kapsar, ikinci Richard ve Dördüncü Henrv. üçüncü bölüm Hamlet. Kral Lear, Othel lo ve Macbeth oyunlarında görülen hırslı karakterleri incelemektedir. Araştırmanın sonucunda bulunmuştur ki, Shakespeare zaman akışı olarak Ortaçağ geleneği ile Rönesans döneminin birbirine bağlandığı hassas bir geçiş noktasında eserlerini vermiş olmasına karşın, dramatik yapıtları onun insana bakışının derinliklerinde kendi yaşadığı çağın çok ötesinde olduğunu, Freud'un insan ruhuna yaklaşımı ve Varoluşçuların yaklaşımıyla bir anlamda kesiştiğini ortaya koymuştur. IV ABSTRACT Shakespeare's plays not only reflect the tendencies of the Elizabethan age but they reflect the great poet's talent in plunging down into the depths of human psyche, mind and conscience. The theme of ambition seems to be a major leading motive in Shakespeare's characters seen mostly in his history plays and tragedies. The present study deals with the theme of ambition and the implied counterpoints. Thus, the theme of ambition is mostly accompanied with the theme of seeming and being; the theme of dissimulation; the theme of appearance and reality; the theme of conscience. Shakespeare makes use of a polyphonic texture in which the main motive of ambition with its implied counterpoints is interwoven by the counterbalancing themes such as the theme of integrity, honesty, and altruism. The purpose of this thesis is to examine closely how the theme of ambition with its implied counterpoints is revealed by some of Shakespeare's characters. This thesis consists of an introduction, three developmental chapters in which the theme of ambition is analyzed following the chronological order of the plays and a conclusion.. The introduction contains a briefV outlook to the literary and artistic aspects of the Elizabethan age. What ambition meant to the Elizabethans is discussed in Bacon's point of view on ambition. The principles of Machiavelli in il Principe and the Elizabethan understanding of the Machiavell ian 'principles as well as the principles of courtly behaviour reflected in Castigl ione's II. Cortegiano are dealt with. Certain examples of the ambitious character from the plays of Shakespeare's contemporaries such as Marlowe, Kyd and Marston are analyzed. Chapter I deals with the ambitious characters in Shakespeare's early plays under the influence of the Vice and the Machiavellian stage villain. The theme of ambition is analyzed in Titus Andronicus, Henry VI plays and Richard III. Chapter II includes Richard II. Henry IV plays in which the theme of ambition is treated in a more human perspective with a better understanding of the original Machiavelli. Chapter III concentrates upon the major tragedies and analyzes the ambitious characters in Hamlet. King Lear, Othel 1o. and Macbeth. As a result of the research it has been found out that although Shakespeare stands at the crucial point of transition between the Mediaeval age and the Renaissance, he appears to be so ahead of his time and his dramatic approach reveals the fact that his point of view on man intersects with that of Freud and the existentialists.
Collections