Kentsel doku içinde yer alan açık alanlarda heykel tasarımları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET `Kentsel doku içerisinde yer alan açık alanlarda heykel tasarımları` konulu proje çalışmasında, toplumun çok yönlü gelişimine koşut olarak çağdaş heykelin kendisini sürekli açımlarken kapalı mekandan açık mekana çıkma sorunları irdelenmek istenmiştir. Bugün artık sanatın iç mekandan dış mekana dönüklüğü yaygınlaşmış ev müze ve galerilerden dışarı taşarak şehir içindeki boyutları da değişmiştir. Mimariye eşdeğer büyüyen yeni plastik biçimler, mimari ve çevre ile bir yandan yeni mekan ilişkileri kurarak çevrenin görsel ve estetik zenginliğine katkıda bulunurken öte yandan izleyiciyi, çevreyi kendileri ile birlikte yeni mekan olanakları içinde görmesini sağlar. 'Kentsel mekanlarda açık ve yeşil alanlara konulacak heykelin, görsel sanatların çevreye sokulmasının en gözle görünür ve kolayca sağlanabilir yollarından birisi olması, dış mekan heykelinin önemini daha da artırmıştır. Burada heykelin kendi başına taşıdığı görünümden çok çevresiyle girdiği ilişki önemlidir. Çevresine göre iyi seçilip yerleştirilmemiş bir heykel o alanda varlığını sürdüremez Heykel konulduğu çevreyi değiştirmeli, çevrede ona gerçek anlamı vermelidir. Konulduğu çevrenin fiziki.psikolojik.sosyolojik vb. verileri ile uyum içinde gerçekleştirilmiş bir yapıt bu çevre İçinde varlığını sürdürebilir ve çevreyi sosyalleştirerek yaşanılır bir konuma dönüştürür. Ill SUMMARY The purpose of this project `Sculptures in Open Areas Within Urban Environments` is to investigate the problems in relation to comtemporary sculpture moving from closed areas to open areas in parallel to the development of society. Today, not only has art moved from closed areas (such as houses, museums, galleries and so on.) to open areas, but its dimensions in cities have also changed. On one hand, plastic forms almost reaching to architectural proportions contribute to the visual and aesthetic richness of the environment by forming new spatial relationships with the architecture and environment. On the other hand, they enable people to view the environment and themselves in these new spatial possibilities. As sculptures located in open areas contribute 'to appreciation of visual art, their importance has increased much more than other art forms. In this regard, relationship between the sculpture and its environment is more important than the image created by the sculpture itself. A sculpture not in harmony with its environment cannot have any lasting impact. A sculpture must change the environment in which it is situated.IV and the environment must accord it its due significance. A sculpture that is in harmony with the physical, psychological, and social conditions of its environment can have a permanent impact, and thus will contribute to the socialization of the environment.
Collections